فرماندار اردبیل:

کالای قاچاق عامل عقب افتادگی اقتصاد کشور است

فرماندار اردبیل گفت: نوع نگاه مردم به کالای قاچاق باید تغییر کند و مردم باد بدانند که این کالا عامل عقب‌افتادگی اقتصادی کشور در سال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های گذشته بوده‌ است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جواد زنجانی، فرماندار اردبیل در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در فرمانداری اردبیل برگزار شد اظهار کرد: نوع نگاه مردم به کالای قاچاق باید تغییر کند و مردم باد بدانند که این کالا عامل عقب‌افتادگی اقتصادی کشور در سال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های گذشته بوده‌ است.

وی گفت: باید نوع نگاه جامعه به تقاضا تغییر یابد و مردم مبارزه با قاچاق را وظیفه‌ای ملی بدانند که باید از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی در این زمینه کمک گرفت زیرا تجارب قبلی نشان داده که در مبارزه با قاچاق کالا توجه به راهکارهای فرهنگی، پیش‏گیرانه و ایجاد شغل نقش موثرتری در کاهش قاچاق داشته است.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در یک دوراندیشی و چاره‌‏جویی هوشمندانه در مقابله با دشمن خارجی و داخلی در جبهه اقتصادی گفتمان اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و این گفتمان تنها راه برون رفت از گرفتاری‌های اقتصادی کنونی در کشور است.

زنجانی بیان کرد: کالای قاچاق با ایجاد اشتغال کاذب و زودگذر در حین بالا بودن نرخ رشد بیکاری باعث ورشکستگی صنایع داخلی کوچک و بزرگ می‌شود و فرصت‌های شغلی غیرمولد را افزایش می‌دهد که در نتیجه باعث توسعه قانون‌شکنی و تسری آن به همه امور کشور، اختلال در بازار و چند نرخی کردن کالا و کاهش درآمد دولت می‌شود.

وی افزود: باید با تشویق مصرف‌کنندگان به مصرف کالای داخلی توسط دولت جلوگیری از تبلیغات بی‌رویه کالاهای خارجی در رسانه‌های داخلی، تشویق تولید‌کنندگان داخلی به تولید کالاهای با کیفیت بالا و بالا بردن سطح آگاهی مردم از مضر بودن مصرف کالاهای قاچاق با این پدیده غیر معمول مبارزه کنیم.

 

انتهای پیام/ح

نوع نگاه مردم به کالای قاچاق باید تغییر کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار