اردبیل؛

برخورداری 297 خانوار عشایری از انرژی خورشیدی در اردبیل

مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل گفت: در حال حاضر 297 خانوار عشایری، 4 پاسگاه مرزی و 7 روستای اردبیل از انرژی خورشیدی برخوردار شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا علیزاده، مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل که در نشست با خبرنگاران سخن می گفت افزود: هم اکنون تمام روستاهای بالای 10 خانوار در استان اردبیل از نعمت برق برخوردار شده اند و تنها در قشلاقات زیر 10 خانوار 6 شهرستان برق وجود ندارد که عملیات برق رسانی به این قشلاقات نیز در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود.

وی با تأکید به اینکه در استان اردبیل ۵۲۰ مشترک برق شناسایی شده است، اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۵۰۰ مگاوات برق به مشترکان به فروش رسید.

مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل افزود: از این میزان ۸۲ درصد در بخش خانگی، ۱۱.۶ درصد در بخش تجاری، 4 درصد در بخش عمومی و تنها نزدیک به 2 درصد در بخش صنعتی و کشاورزی است.

علیزاده با تأکید به اینکه تعداد حداقلی مشترکان صنعتی بیانگر غیر صنعتی بودن استان اردبیل است، اضافه کرد: با این وجود در سال گذشته به نسبت سال ماقبل 4 درصد افزایش مصرف به ثبت رسیده است.

وی افزود: میزان تلفات برق در استان اردبیل نیز ۱۲.۲ درصد است و این در حالی است که میزان تلفات در کل کشور نزدیک به ۱۱ درصد بوده و برنامه‌ریزی برای کاهش تلفات به ۱۱.۸ درصد در دستور کار است.

علیزاده همچنین با اشاره به در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی مشترکان اضافه کرد: به عنوان مثال برای مشترکان صنعتی که صرفه‌جویی در مصرف برق داشته‌اند تشویقی پرداخت می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۲۰ واحد صنعتی به میزان ۷۰۰ میلیون تومان تشویقی دریافت کردند و در سال جاری نیز با مدیریت مصرف صنایع می‌توانند تشویقی دریافت کنند.

 

انتهای پیام/ح

برخورداری تمام روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت برق در اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.