اردبیل؛

بهره برداری از 11 سد در سطح شهرستان مشگین شهر

فرماندار شهرستان مشگین شهر گفت:‌ هم اکنون تعداد 11سد در سطح شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، میر علی رحیمی زاد، فرماندار مشگین شهر با اشاره به اجرای جدی قانون توزیع عادلانه آب و همکاری مستمر دادستانی و مقامات قضایی و محدود بودن منابع آبی و لزوم فرهنگ سازی و بیان چالش های پیش رو در خصوص حفظ منابع آبی افزود: هم اکنون تعداد 11سد در سطح شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفته و سد احمد بیگلو با اعتبارات در نظرگرفته شده در حال اجرا می باشد.

وی با یادآوری بحران قطعی آب در جریان طوفان اخیر و سهمیه بندی آب تصریح کرد: وجود سدهای مورد بهره برداری شده در شهرستان هیچ وقت به معنای این نیست که منابع آبی نامحدود است بلکه با توجه به برداشت های غیرمجاز و عدم رعایت الگوی مصرف کمبود منابع آبی مشکل جدی بوده و باید تمام اقشار جامعه الگوی مصرف خود را تغییر نمایند.

رئیس شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان افزود: امسال در توزیع اعتبارات سهم قابل توجهی برای سدهای در حال اجرا و مطالعه سدهای جدید در نظر گرفته خواهد شد.

رحیمی زاد با یادآوری شعار اقتصاد مقاومتی و بیان دغدغه های مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید در زمینه حفظ منابع آبی و مهار آب های مرزی اظهار داشت: مسئولان و رسانه های جمعی و سازمان های مردم نهاد  باید با تمام قوا زمینه حفظ منابع آبی و تغییر الگوی مصرف را فراهم نمایند.

 

انتهای پیام/ح

سد احمد بیگلو با اعتبارات در نظرگرفته شده در حال اجرا می باشد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد زاده
۱۶:۰۹ ۲۲ تير ۱۳۹۶
مسئولین محترم, سد روستای لنج آباد نیاز به کانال کشی دارد بعد از 7 سال پگیری بیل مکانیک فرستادین خوشحال شدیم دارین کانال کشی م یکنید اما بعد ا زدو روز رفت و دیگه هم برنگشت!!! راه روستای لنج آباد و 7 روستای مجاور نیازمند آسفالت است 12 ساله تو نوبته!!! آب لوله کشی روستا کفاف نمیده در فاصله حدوداً متری منبع آب, چشمه دیگری هست خواهشاً به لوله وصل کنید خواهشاً.
آخرین اخبار