اردبیل؛

مبارزه با قاچاق وظیفه ای ملی است

فرماندار اردبیل گفت: مردم مبارزه با قاچاق را وظیفه ای ملی بدانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جواد زنجانی فرماندار اردبیل در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: باید از ظرفیت ‌های تشکل‌های مردمی در این زمینه کمک گرفت زیرا تجارب قبلی نشان داده که در مبارزه با قاچاق کالا توجه به راهکارهای فرهنگی ، پیشگیرانه و ایجاد شغل نقش موثرتری در کاهش قاچاق داشته است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در یک دور اندیشی و چاره ‌‏جویی هوشمندانه در مقابله با دشمن خارجی و داخلی در جبهه اقتصادی گفتمان اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و این گفتمان تنها راه برون رفت از گرفتاری ‌های اقتصادی کنونی در کشور است.

فرماندار اردبیل بیان کرد: کالای قاچاق با ایجاد اشتغال کاذب و زودگذر در عین بالا بردن نرخ رشد بیکاری باعث ورشکستگی صنایع داخلی کوچک و بزرگ می‌شود و فرصت‌ های شغلی غیرمولد را افزایش می ‌دهد که در نتیجه باعث توسعه قانون ‌شکنی و تسری آن به همه امور کشور، اختلال در بازار و کاهش درآمد دولت می‌شود.

زنجانی اختلال در بازار و چند نرخی شدن کالاها و ورود کالاهای غیربهداشتی و غیراستاندارد را از دیگر عوارض قاچاق دانست و گفت: ضروری است به منظور مقابله با اثرات سوء قاچاق تمام ارکان جامعه بسیج شوند.

وی افزود: باید با تشویق مصرف‌ کنندگان به مصرف کالای داخلی توسط دولت جلوگیری از تبلیغات بی‌رویه کالاهای خارجی در رسانه‌ های داخلی ، تشویق تولید‌کنندگان داخلی به تولید کالاهای با کیفیت بالا و بالا بردن سطح آگاهی مردم از مضر بودن مصرف کالاهای قاچاق با این پدیده غیر معمول مبارزه کنیم.

 

انتهای پیام/ع

مبارزه با قاچاق کالا و ارز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار