اصفهان؛

آثار و برکات آیت الله مدنی کاشانی در مسجد و مدرسه نورافشانی می‌کند

استاد حوزه علمیه قم گفت: مسجد و مدرسه میانچال کاشان با تلاش‌های علمی و دینی آیت‌الله مدنی فضای علم، تقوا و فقاهت را نورافشانی می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله محمد حسن احمدی، امروز در آیین اختتامیه همایش «میانچال، مدار معرفت» با موضوع نقش مسجد و مدرسه علمیه  آیت‌الله مدنی کاشانی در دانشگاه کاشان گفت:بزرگداشت مقام این عالم در دانشگاه جای تبریک و تقدیر از رییس این دانشگاه را دارد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی در فضای علمی دانشگاه تلاش علما و فقها در راه علم و دانش را معرفی می‌کند گفت: این معرفی می تواند برای نسل جوان الگوساز و  سازنده و روشنگر راه آینده آنها باشد.

به‌گفته‌وی،وجود این عالم افتخاری برای کاشان و الگویی در علم و تقوا و فقاهت برای اهل قلم، بیان و طلاب علوم دینی است.

آیت‌الله احمدی، نیکویی، بخشش، عدم بی‌تابی در مقابل مشکلات و قیام برای احقاق حق مومن را از اخلاق علما برشمرد و گفت: مسجد و مدرسه میانچال از برکات علمی و فقهی آیت‌الله مدنی نورافشانی می‌کند.

شایان ذکر است: همایش میانچال مدار معرفت با موضوع نقش مسجد و مدرسه علمیه  آیت‌الله مدنی کاشانی در قالب شب شعر، نشست هنری و آیین اختتامیه در کاشان برگز ار شد.

آیین اختتامیه در بزرگداشت و پاسداشت آیت الله حاج آقا رضا مدنی کاشانی با تلاوت قرآن توسط استاد و قاری بین‌المللی محمود لطفی نیا آغاز و با حضور بیت آیت الله مدنی، آیت الله احمدی فقیه،  طلاب علوم دینی،  اساتید حوزه و دانشگاه، فرماندار کاشان و دیگر مسوولان و مدیران شهرستان با سخنرانی آیت الله احمدی فقیه در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزارشد.

سخنرانی عباس زراعت رییس دانشگاه کاشان،  خوش آمدگویی و ارایه گزارش دبیر محمد مدنی، همایش،  اجرای گروه تواشیح یاسین،تجلیل از بیش از نیم قرن مجاهدات ماندگار اجتماعی_فرهنگی یادگار بیت فقاهت و مرجعیت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا محمد مدنی، نمایش فیلم مستند داستانی« مکتب معرفت»، برگزاری نمایشگاه عکس،کتاب،تابلو در حاشیه همایش، اهدای کتاب ویژه نامه همایش با عنوان مناره و پرده برداری از سردیس آیت العظمی مدنی کاشانی از جمله برنامه های این آیین اختتامیه بود.

 

انتهای پیام/م

 

بزرگداشت مقام علما الگوسازی از راه علم و فقاهت را ترویج می دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.