عکاشه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

حق و حقوق رزیدنت‌های پزشکی مغفول مانده است

عضو هیات علمی انجمن ارتوپدی ایران بااشاره به رزیدنت ها به عنوان آینده سازان حرفه پزشکی گفت : سال هاست که حق و حقوق رزیدنت ها مورد غفلت واقع شده است.

رزیدنت‌ها آینده ساز پزشکی کشور هستندغلامعلی عکاشه عضو هیات علمی انجمن ارتوپدی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: حقوق رزیدنت ها سال های متمادی مغفول باقی مانده است به همین خاطر باید تغییری در سیستم آنها ایجاد شود.
وی تاکید کرد :از جمله برنامه هایي که من برای آینده ی نظام پزشکی و رزیدنت ها دارم، اجرای معاونت رزیدنتی و معاونت رفاهی در حوزه ی نظام پزشکی برای پیگیری مشکلات و حقوق رزیدنت ها است و از این طریق می توان وضعیت معیشتی، آموزشی و رفاهی این قشر مظلوم و زحمت کش را تحت کنترل قرار داد.

عکاشه ادامه داد :رزیدنت ها سازنده آینده پزشکی کشور هستند و باید در رفاه کامل باشند و با داشتن امنیت حرفه ای در کار خود بهترین خدمات را داشته باشند.

وی به یکسان سازی آموزش ها اشاره کرد و گفت :آموزش ها باید در سطوح مختلف تقریبا یکسان باشد؛به عبارتی بین دانشگاه های مختلف، سطح آموزش به افراد یکسان باشد.

این پزشک عنوان کرد :ما فقط نباید مسئول خطا گیری باشیم و باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا اگر پزشک نیاز به حمایت داشت، در حوزه مسائل حقوقی و در بخشی از جامعه به عنوان نماینده پزشکان در هر حوزه ای که به آنها ظلم می شود، مورد حمایت قرار دهیم. 

 باید پزشکان را مورد حمایت قرار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار