اردبیل؛

برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی هنر قلم زنی در نگارخانه خطایی

اولین نمایشگاه تخصصی هنر قلم زنی فلز ، در نگارخانه خطایی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، در این نمایشگاه حدود 270 اثر زیبا و دیدنی از آثار هنرمندان قلم زن اردبیلی به نمایش گذاشته شده است.

مهسا قنبرزاده از استادکاران رشته قلم زنی در استان اردبیل گفت: این نمایشگاه اولین نمایشگاه از آثار هنرمندان رشته قلم زنی فلز در استان اردبیل است که با هدف معرفی آثار و توانمندیهای استادکاران و هنرآموزان این رشته در استان دایر شده است.

وی با ابراز رضایت از استقبال عمومی مردم اردبیل وگردشگران از این نمایشگاه افزود: این نمایشگاه 12 تیر ماه امسال دایر شد و قرار بود تا 16 تیر ماه ادامه پیدا کند اما به دلیل استقبال مردم تا یک هفته دیگر و تا ساعت 20 روز جمعه 23 تیر ماه تمدید شد.

گفتنی است که از مجموع 270 اثر برگزیده و به نمایش در آمده در این نمایشگاه ، 210 اثر حرفه ای مربوط به خانم مهسا قنبرزاده و احمد عطایی از استادکاران واحیاگران این رشته در استان اردبیل است و 60 اثر دیگر نیز مربوط به کارهای برجسته هنرآموزان و شاگردان این دو استاند کار می باشد.

قلم‌زنی از جمله صنایع دستی بازمانده از ایران باستان است . استادکاران این رشته با استفاده از قلم فلزی و با ضربه چکش بر روی اجسام فلزی به ویژه مس، طلا، نقره و برنج به خلق اثار هنری می پردازند.

 

انتهای پیام/ع

نمایشگاه تخصصی هنر قلم زنی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.