اردبیل؛

آغاز عملیات منطقه ویژه اقتصادی در نمین

عملیات اجرایی احداث دیوار و فنس‌کشی محدوده ۲۰۰۰ هکتاری منطقه ویژه اقتصادی نمین آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن کاظم‌پور دهکردی مشاور رئیس کل گمرک کشور در دیدار با استاندار اردبیل اظهار داشت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین با برگزاری بیش از 60 جلسه در  استان و تهران و صرف بیشترین انرژی و تلاش طاقت‌فرسا مراحل اصلی خود را سپری کرده و با توجه ویژه گمرک کشور وارد فاز عملیاتی می‌شود.

وی افزود: تاکنون بسیاری از شرکت‌های داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین اعلام آمادگی کرده‌اند و طبق پیش‌بینی‌های انجام یافته با راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی نمین و تصویب منطقه آزاد مغان در مجلس که پیشتر در دولت به تصویب رسیده تحول بزرگ توسعه اقتصادی و اشتغال در استان رقم خواهد خورد.

مشاور رئیس کل گمرک کشور گفت: ایجاد انبار و سردخانه در این منطقه می‌تواند نقش لجستیکی و پشتیبانی را ایفا کند و انشعابات آب، برق و گاز منطقه ویژه اقتصادی نمین نیز با همکاری دستگاه‌ها تامین می‌شود که تمامی این موارد می‌تواند ما را در سیدن به توسعه وپیشرفت منطقه رهنمون شود.

کاظم پور دهکردی بیان کرد: در حال حاضر رابطه خوب کشورمان با کشور دوست و همسایه جمهوری آذربایجان و اخیرا افزایش چشم‌گیر مراودات تجاری و سفرهای رسمی مقامات این کشور به استان اردبیل، این استان را برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی ایده‌آل کرده است.

وی تصریح کرد: نیاز است که در این زمینه مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه همکاری و مشارکت‌های همه‌جانبه‌ای داشته باشند تا بتوانیم از این طریق به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

مشاور رئیس کل گمرک کشور با اشاره به این که  منطقه ویژه اقتصادی نمین وارد فاز عملیاتی می‌شود، گفت: از هفته آینده عملیات اجرایی احداث دیوار و فنس‌کشی محدوده دو هزار هکتاری این منطقه ویژه آغاز می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

منطقه ویژه اقتصادی نمین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.