یاسوج؛

لزوم همکاری مردم برای عبور از وضعیت تنش آبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: عبور از تنش آبی بدون همکاری مردم اماکن‌پذیر نیست.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سیدعلی لدنی‌نژاد  با بیان اینکه برای تامین آب شرب شهروندان در فصل تابستان و شرایط تنش آبی باید اهتمام بیشتری انجام گیرد گفت:برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه اندیشیده شده و تلاش خواهد شد تا تامین و توزیع آب شرب به بهترین نحو انجام شود.

وی افزود: بخش زیادی از مدیریت مصرف آب شرب متوجه شهروندان است و جا دارد که شهروندان با رعایت الگوی صحیح مصرف آب شرب از هدررفت این کالای حیاتی جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: در حالی که به دلیل نوسان و کاهش فشار آب، شهروندان به خصوص در شهرهای یاسوج و مادوان در مواردی با مشکلاتی مواجه می‌شوند برخی افراد با بی توجهی و استفاده از آب برای مصارف غیر ضروری موجب هدررفت آب شرب و افزایش مشکلات مربوط به تنش آبی می‌شوند.


لدنی‌نژاد اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و توجیه شهروندان در زمینه مصرف بهینه آب و آشنایی مردم با واقعیت‌های تولید و توزیع آب شرب را بسیار مهم دانست و افزود: مدیران و کارشناسان آب و فاضلاب باید از هر ابزاری برای ترویج مصرف بهینه آب استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه آب آشامیدنی موردنیاز بخش عمده‌ای از جمعیت مناطق شهری استان از طریق سفره‌های زیرزمینی تأمین می‌شود گفت: در حال حاضر به جز بخشی از آب شرب شهروندان دوگنبدانی که از طریق سد کوثر تأمین می‌شود، آب شرب موردنیاز سایر شهروندان استان از طریق چاه‌های عمیق و چشمه‌ها تامین می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

تنش آبی در 4 شهر استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.