یاسوج؛

تنش آبی در 4 شهر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم‌اکنون 4 شهر این استان با تنش آبی مواجه هستند که پیش‌بینی می‌شود در سال آینده دو شهر استان با این مشکل مواجه شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ سید علی لدنی‌نژاد  اظهار کرد: سال گذشته 7 شهر استان با تنش آبی مواجه بودند که در سال جاری با اقداماتی که در این زمینه صورت گرفت برخی مشکلات رفع شد و در حال حاضر 4 شهر استان با تنش آبی مواجه است.

مدیرعامل آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده دو شهر استان با تنش آبی مواجه باشند که تدابیر لازم در این موارد نیز اندیشیده می‌شود.

وی در ادامه خواستار جداسازی آب شرب و آب فضای سبز شد و گفت: با توجه به کمبود آب و تنش‌های آبی لازم است که آب فضای سبز از آب شرب ادارات جداسازی شود که این مورد بارها و بارها مطرح شده و امیدواریم دستگاه‌ها در این خصوص همکاری کنند.

این مسؤول خواستار صرفه‌جویی مردم و مصرف بهینه آب شد و افزود: مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب وظیفه همه مردم در این استان است، لذا در شرایط کنونی و با توجه به خشکسالی‌های پیاپی مردم مصرف بهینه آب را همواره مد نظر داشته باشند.

لدنی‌نژاد اضافه کرد: مصرف آب شرب شهر یاسوج در روزهای اخیر نسبت به فصول سرد سال 32 درصد رشد داشته که مصرف منطقی و بهینه آب راهکاری اساسی برای کاهش اثرات تنش آبی در شهرهای استان از جمله یاسوج و مادان که با تنش آبی مواجه هستند، است.

انتهای پیام/غ

پیش‌بینی کمبود آب در دو شهر استان در سال آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.