عباسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد:

حال خوش این روزهای صنعت مکانیزاسیون /مدیریت مصرف آب در گرو کشاورزی حفاظتی

رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت:طی چهار سال اخیر با سرمایه گذاری بیش از 5 هزار میلیارد تومان،توسعه ماشین آلات و ادوات کشاورزی رشد مناسبی را تجربه کرده است.

حال خوش این روزهای صنعت مکانیزاسیون /مدیریت مصرف آب در گرو کشاورزی حفاظتیکامبیز عباسی رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به نقش مکانیزاسیون در مدیریت نهاده و حفاظت از منابع پایه اظهار داشت: توسعه مکانیزاسیون ارتقای کمی و کیفی تولید،کاهش هزینه کارگری،انجام به موقع عملیات تولید،افزایش عملکرد، کاهش مشقت و سلامت کشاورزان و اقتصادی کردن تولید را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه مکانیزاسیون کشاورزی یکی از مهم ترین عوامل بهره وری است، افزود: طی چهار سال اخیر بیش از 5 هزار و 200 میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری شده به طوریکه ماشین آلات و ادوات کشاورزی رشد بسیار چشمگیری را تجربه کرده است.

به گفته وی 25 درصد افزایش تولید گندم حاصل از تدارک و به کارگیری ماشین آلات تخصصی مکانیزاسیون است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: به طور متوسط 25 تا 35 درصد افزایش تولید ناشی از کشت و کار منظم محصول و انجام به موقع عملیات کشاورزی است.

عباسی با اشاره به وضعیت مکانیزاسیون در کشاورزی حفاظتی بیان کرد: بیش از یک میلیون و 600 هزارهکتار تحت عملیات خاک ورزی حفاظتی و کشاورزی مستقیم است به طوریکه تمام تکیه در این حوزه به صنعت داخلی است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون با اشاره به آخرین وضعیت بهره وری آب در کشاورزی حفاظتی بیان کرد: کشاورزی حفاظتی در محصولات مختلف حدود 2 الی 3 هزار متر مکعب صرفه جویی آب را به همراه دارد.

انتهای پیام/

 ارتقای کمی و کیفی تولید در گرو چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار