اسپوتنیک: چه عواملی مانع اجرای عملیات مشترک آمریکا و اسرائیل در سوریه شد؟

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی به بررسی عوامل لغو عملیات نظامی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه پرداخت.

چه عواملی عملیات مشترک آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در سوریه را از دور خارج کرد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان   اسپوتنیک در گزارشی نوشت: «سلیمان السلیمان»، مشاور امور سیاسی سوری می‌گوید آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی در حال آماده‌ شدن برای انجام یک عملیات نظامی مشترک در سوریه بودند؛ اما انتشار گزارش‌هایی درباره‌ استقرار سامانه‌های دفاع موشکی S-400 در منطقه آنها را از انجام این عملیات منصرف کرد.

به گفته این مشاور سوری قرار بود این عملیات از 2 تا 4 ژوئیه انجام گیرد. السلیمان در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: «عملیات نظامی زمانی لغو شد که گزارش‌هایی درباره‌ فعال شدن سامانه دفاع موشکی S-400 روسیه و یک سامانه‌ هشدار حمله موشکی در سوریه منتشر شد».

پس از اینکه در نوامبر 2015 یک جنگنده‌ی ترکیه بمب‌افکن «سوخو24» روسیه را سرنگون کرد، مسکو سامانه‌ی S-400 را در مرز سوریه و ترکیه مستقر کرد.

 یک خبرنگار و تحلیلگر ایرانی نیز در مصاحبه با «اسپوتنیک فارسی» گفت برنامه‌ آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی برای تقسیم کردن سوریه به دلیل نقش ایران با شکست روبرو شد.

او در این خصوص گفت: «نقش فعال ایران در سوریه و عراق به شکل موثری برای مبارزه ارتش سوریه علیه گروه تروریستی داعش کمک کرد. در واقع نقش ایران در حل بحران این دو کشور باعث شد برنامه‌ آمریکا و رژیم‌صهیونیستی برای تقسیم کردن سوریه و عراق لغو شود. به همین دلیل رژیم اشغالگر قدس به دنبال بهانه برای توجیه حملات هوایی‌اش در خاک سوریه است». نیروهای صهیونیست در ماه ژوئن چندین بار به مواضع ارتش سوریه و همپیمانانش حمله کردند.

السلیمان  نیز درباره‌ چگونگی تغییر شرایط در سوریه پس از دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه در نشست گروه بیست در هامبورگ اظهار نظر کرد. او در این خصوص می‌گوید: «جامعه‌ بین المللی قبل از برگزاری این نشست، علیه دمشق و ارتش سوریه بود. همه درباره‌ خط قرمزی که نباید از آن عبور کرد صحبت می‌کردند و در همین حال تروریست‌ها از خارج سرمایه دریافت می‌کردند. اما پس از اینکه شرکت‌کنندگان در این نشست بر آتش‌بس در برخی مناطق به توافق رسیدند، تحقق نقشه‌های واشنگتن برای سوریه غیرممکن شد».

به گفته‌ی السلیمان در حال حاضر متخصصان روس و آمریکایی برای حفظ و اجرای آتش‌بس اخیر با یکدیگر همکاری می‌کنند. «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، پس از دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین (رؤسای جمهور آمریکا و روسیه) در هامبورگ آمریکا، روسیه و اردن برای آتش‌‌بس در جنوب غربی سوریه به توافق رسیدند.

انتهای پیام/

اسپوتنیک گزارش داد: عواملی که موجب لغو عملیات نظامی آمریکا و اسرائیل در سویه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۷ تير ۱۳۹۶
ملت سوریه ، با تحمل مشکلات ، موجودیت خود را حفظ و با کمک متحدین خود تروریست های آمریکائی - صهیونیستی و سعودی را نابود و آماده بیون ریختن اشغالگران صهیونیست از ارتفاعات جولان خواهد شد .
آخرین اخبار