سرنوشت نامعلوم دارندگان دفترچه های بیمه سلامت؛

مصوبه درمانی که وزارت بهداشت به یکباره آن را لغو کرد

معاون توسعه مدیریت بیمه سلامت با اشاره به مصوبه ای که قرار بود از امروز اجرایی شود، گفت: بر اساس دستور وزیر بهداشت تا فراهم شدن تمهیدات لازم اجرای مصوبه بیمه سلامت لغو شد.

غلامرضا عباس‌پاشا معاون توسعه مدیریت بیمه سلامت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره لغو ابلاغ مصوبه‌ای در بیمه سلامت مبنی بر مراجعه بیمه‌شدگان بیمه سلامت به مراکز دولتی، گفت: بیمه شدگان بیمه سلامت که در طرح تحول بیمه همگانی شدند باید طبق مصوبه مجلس در برنامه ششم و ضوابط بودجه خدمات خود را از مراکز دولتی دریافت کنند.

معاون توسعه مدیریت بیمه سلامت ادامه داد: بیمه شدگان بیمه سلامت اکنون در مراکز دولتی خدمات ویژه‌ای دریافت می‌کنند و این امکان برای آن‌ها وجود دارد که از بخش خصوصی خدمت دریافت کنند.

پاشا عنوان کرد: قرار بود از امروز تعدادی از بیمه شدگان بیمه سلامت که در طرح تحول به طور رایگان بیمه شده بودند فقط از بخش دولتی خدمت دریافت کنند، اما به دلیل اینکه شرایط و تمهیدات لازم فراهم نبود بر اساس دستور وزیر بهداشت این مصوبه لغو شد.

معاون توسعه مدیریت بیمه سلامت اظهار کرد: بر اساس دستور وزیر بهداشت تا فراهم شدن تمهیدات لازم این مصوبه لغو شد و بیمه شدگان بیمه سلامت می‌توانند به روال سابق خدمات خود را از هر 2بخش خصوصی و دولتی دریافت کنند و هیچ گونه توقفی در ارائه خدمات نیفتاده است.

گفتنی است؛ روز گذشته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرده بود که از امروز یعنی اول مرداد ماه مقرر شده تمام بیمه‌شدگان همگانی بیمه سلامت خدمات مراقبت‌های اولیه، سرپایی، بستری و تخصصی خود را فقط از بخش دولتی دریافت می کنند و  این امر می تواند آغاز اجرای واقعی برنامه پزشک خانواده باشد.

انتهای پیام/

سرانجام بیمه شدگان بیمه سلامت چه می شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار