انتقاد سرپرست دانشگاه فرهنگیان از شیوه آموزشی کلاس های درس کشور

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه یادگیری بدون لذت در کلاس های درس انجام می شود، گفت: در چنین شرایطی پایداری در یادگیری حاصل نمی شود.

انتقاد سرپرست دانشگاه فرهنگیان از شیوه آموزشی کلاس های درس کشوربه گزارش خبرنگار خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در گردهمایی مشترک مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونان آموزش ابتدایی که امروز برگزار شد؛ در مورد عوامل مهم در یادگیری اظهار کرد: نظام آموزشی ما در حال حاضر به بعد تربیت توجه چندانی ندارد در حالیکه در سند تحول نظام تربیت رسمی و عمومی مورد توجه قرار گرفته و در صورتی می توان یادگیری را کامل دانست که فرد هویت خود را با این آموزه ها بشناسد و در چنین حالتی تربیت نیز اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: یادگیری بدون لذت زائده ای است که امکان جداشدن از یاد گیرنده را دارد و یادگیری لذت بخش باید در کلاس و مدرسه مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: در آموزش و پرورش این شرایط بسیار کمیاب بوده و در مواردی دانش آموزان پاسخی روشن برای آموزش مطالب درسی دریافت نمی کنند و همین مسئله یعنی تعلیق در فهم سودمندی محتوا در روند یادگیری کسالت ­آور است .

مهرمحمدی به مسئله رقابت در کلاس های درس اشاره و اظهار کرد: در شرایطی که رقابت بین دانش آموزان شدت پیدا کند یادگیری با مشکل مواجه می شود و این مسئله در حالی است که دانش آموزان در کلاس های درس به شدت با این پدیده مواجه هستند اما هر فرد باید در رقابت با خود باشد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان به مسئله فضای آموزشی کلاس های درس اشاره کرد و گفت: در سفری که به ژاپن داشتم نوع کلاس های درس به گونه ای بود که با بیرون ارتباط داشته باشد اما در کلاس های ما به جهت نوع معماری دیوارها به گونه ای طراحی شده که قطع ارتباط با محیط بیرون را شاهد هستیم و همین عامل باعث محدود شدن یادگیری و لذت از آن است.

مهرمحمدی ادامه داد: خلاقیت در روش های آموزشی مسئله ای است که به لذت یادگیری کمک می کند و باید ببینیم چقدر کلاس های درس ما ظرفیت چنین مسئله را دارا هستند به عنوان مثال کلاس های درس چقدر می توانند به نمایش و آموزش از این طریق بپردازند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مسائلی که به یادگیری لذت بخش کمک می کند مسئله علاقه به این روند است. در شرایطی که دانش آموزان بدانند به دلیل علاقه به آنها چنین فضایی ایجاد شده و معلمان نیز این فرصت را ایجاد کنند لذت یادگیری مضاعف خواهد شد و کانون پرورشی فکری در این روند می تواند کمک کننده باشد.

انتهای پیام/

اما و اگرهای شیوه های آموزشی در کلاس های درس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار