زرافشان عنوان کرد؛

لزوم ساماندهی توانایی دانش آموزان در آموزش و پرورش/ احیای نام «مریم میرزاخانی» در پژوهش سرای دانش آموزی

معاون آموزش متوسطه گفت: سازماندهی دانش آموزان با انواع توانایی ها از وظایف آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین مرکز نوآوری و خلاقیت و پژوهش سرا با حضور علی زرافشان معاون آموزش متوسطه، عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بعدازظهر امروز در تهران افتتاح شد.

این پژوهش سرای دانش آموزی (مرکز نوآوری و خلاقیت) در خیابان ایران زمین تهران قرار دارد و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره نابغه ریاضی جهان به نام مرحوم مریم میرزاخانی نام گذاری شده است.

در این مراسم زرافشان با بیان اینکه این تاخیر یک ساله موجب شده تا بعد از این وقفه یک ساله مرکز به نام مرحوم مریم میرزا خانی افتتاح شود، گفت: یکی از کارهای آموزش و پرورش ایجاد بستر در زمینه حمایت و هدایت از استعدادهای گوناگون دانش آموزان است.

وی ادامه داد: امروزه با توجه به دستاوردهای مختلف علمی شاهد این مساله هستیم که دانش آموزان با انواع هوش کارهای متعددی انجام دادند.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: در مدارس زمینه هایی برای خلاقیت در نظر گرفته شده است اما در کنار بسترهایی درون مدرسه ای بسترهایی برون مدرسه ای نیز کمک کننده خواهد بود و ایجاد پژوهش راهی جدید در نظام آموزشی است که در سال ۸۱ توسط علی اصغر فانی معاون آموزش متوسطه وقت خورد.

زرافشان با بیان اینکه تا سال ۸۸، تعداد پژوهش‌سرا ۳۰۰مرکز بود، گفت: این روند از ۸۸تا ۹۲ متوقف شد اما تاکنون ۳۲۸پژوهشسرای جدید در تمامی مناطق هدف تحت پوشش قرار گرفتند و توسعه کیفی و کمی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در راستای توسعه کیفی با معاونت علمی و فناوری تعامل داشتیم، تصریح کرد : با توجه به اینکه پژوهش در سال های دانشگاه دیر است و باید از دوره پایین تر به این مساله اقدام کنیم.

معاون آموزش متوسطه از وجود ۶۸ پژوهشگاه نانوفناوری خبر داد، بیان کرد: چین یکی از متقاضیان بهره مندی از تجربیات دانش آموزان ایرانی است.

وی ادامه داد: هفته قبل دومین جشنواره سلول های بنیادی در تهران برگزار شد و در بخش دانش آموزان ۲مقاله و ۱۴۰اثر داوری شد که از بین این مقالات برگزیده در حوزه های مختلف تعیین کردیم.

زرافشان گفت: در جلسه اختتامیه یکی از دانش آموزان پایه هفتم طرح پژوهشی خود را به زبان انگلیسی ارائه داد که این پدیده تعجب آور بود.

توان ذهنی افراد جامعه ثروت ملی است

باقری با اشاره به اینکه نیروی انسانی و توان ذهنی ثروت و منابع ملی یک کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: کشورهایی ثروتمند هستند که توان ذهنی بالایی دارند و در شرایطی که این توانایی به مهارت تبدیل شوند ارزشمند است.

وی تصریح کرد: نامگذاری این نهاد به اسم مریم میرزاخانی به دلیل این بود که وی در مناطق ۲و ۶ تحصیل می کرد و بعد از فوت وی تصمیم گرفتیم نامش را برای احیای یاد و شیوه فعالیتش در دانش آموزان در این مرکز خلاقیت جاودانه کنیم.

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداشی
۱۷:۵۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
خدا رحمت کند آن بانوی افتخار آفرین را...
Saudi Arabia
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار