مشهد؛

وضعیت استخرهای مشهد از نظر شاخص های کنترل مناسب است

مدیر بهداشت و محیط حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مجموع نظارت های صورت گرفته از سوی کارشناسان بهداشت محیط، وضعیت ۵۶ استخر تحت نظارت دانشگاه در مشهد از نظر شاخص های کنترل کیفی مناسب است.

وضعیت استخرهای مشهد از نظر شاخص های کنترل مناسب استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ حسنی افزود: به دلیل تمایل مردم به شنا و آب تنی در فصل تابستان نظارت بر استخرهای آب نیز شدت گرفته است.

 

وی گفت: این نظارت به دو صورت خوداظهاری یا خودکنترلی و نظارت مستقیم با حضور همکاران بهداشت محیط انجام می شود.

 

مدیر بهداشت و محیط حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در نظارت خودکنترلی وضعیت بهداشت استخرها به جهت شرایط ساختمانی و محیطی، تاسیساتی و تجهیزاتی، کیفیت آب و فاکتورهای کنترل کیفیت اعلام می شود.

 

حسنی گفت: در نظارت های صورت گرفته در ابتدا وضعیت بوفه و در ادامه تاسیسات استخر، وضعیت تصفیه و گندزدایی آب، شرایط محیطی استخر از لحاظ سرویس های بهداشتی، رختکن، کفش کن و در نهایت کیفیت آب مورد توجه قرار می گیرد.

 

وی افزود: مدیریت استخر نباید بیش از ظرفیت مشخص شده استخر که بر اساس آن تعداد کمدهای رختکن استخر نصب شده پذیرش داشته باشد زیرا در این صورت استاندارد لازم رعایت نشده و بهداشت آب دچار مشکل می شود.

 

حسنی گفت: از سوی دیگر مراجعه کنندگان نیز باید دقت کنند که دوش قبل از ورود به استخر، پا زدن در آب کلر ورودی استخر و بهداشت فردی خود را رعایت کرده تا سلامت آب را حفظ و به دنبال آن سلامت استفاده کنندگان تامین شود.

 

وی در خصوص به مشام رسیدن بوی کلر در استخرهای آب، گفت: استاندارد استفاده از کلر در آب در ازای هر لیتر آب یک تا سه میلی گرم است؛ که گاهی اوقات استفاده بیش از حد از کلر موجب حس بوی کلر برای مراجعه کنندگان، سوزش چشم، سرخی و خارش پوست می شود؛ که با نظارت ها از این موارد نیز جلوگیری می شود.

 

مدیر بهداشت و محیط حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی افزود: سامانه ۱۹۰ در اختیار مراجعه کنندگان استخرهای آب شهر مشهد قرار دارد؛ تا در صورت مشاهده عدم شفافیت یا کیفیت پایین آب مراتب را به سامانه برای بازرسی کارشناسان بهداشت محیط قرار دهند.

 

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.