جدیدترین تصویر شگفت انگیز طوفان‌های خورشیدی از نگاه تلسکوپ‌های ناسا+فیلم

تلسکوپ فضایی ناسا تصویری دیدنی از طوفان‌های مغناطیسی سطح خورشید شکار کرده است که دیدن آن حیرت همگان را به همراه داشته است.

 به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا وظیفه ثبت و اطلاعات و فعل و انفعالات به خصوص میدان‌های مغناطیس و طوفان‌های خورشیدی ناشی از این میدان را برعهده دارند.

امروز ناسا تصویری شگفت انگیز و دیدنی از طوفان‌های خورشیدی و فعل و انفعالات سطح خورشید منتشر کرده که تلسکوپ ناسا آن را روز ۱۸ جولای ثبت کرده است.

تلسکوپ ناسا در طول یک دوره ۳۰ ساعته (۱۷ تا ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۷) میدان‌های مغناطیسی فعال در یک منطقه خورشید را که در حال حرکت به سمت مناطق دیگر بودند ثبت کرد.

فضانوردان در اطلاعات دریافتی خود از سطح خورشید مشاهده کردند که این خطوط مغناطیسی مدام در حال تقویت هستند(رنگ آن ها در تصاویر روشن تر می شوند) و به سرعت خطوط مغناطیسی 2 منطقه در حال پیچ خوردن با یکدیگر بوده و به ندرت از بین می رفتند.

این تصویر در طول موج نور ماوراء بنفش در این رصدخانه به کمک تلسکوپ‌های بزرگ  ناسا شکار شده است.

طوفان خورشیدی بسته به شدت آن‌ها می‌­تواند پیامد‌های گوناگونی داشته باشند و بر عملکرد سیستم­‌های ارتباط مخابراتی، موقعیت­‌یابی و ناوبری تاثیر مخربی بگذارند علاوه بر این طوفان‌های خورشیدی می‌توانند بر عملکرد ماهواره­‌های اطراف زمین تأثیر می‌گذارند و برای فضانوردان یا موجودات زنده و جهت یابی پرندگان مهاجر خطراتی ایجاد کنند.

ارتباطات رادیویی نیز تحت تاثیر وقوع طوفان های خورشیدی دچار اختلال می‌­شوند همچنین افزایش شدت تابش‌­‌های خورشید در محدوده‌­ پرتو‌های پرانرژی اثرات نامطلوبی بر سلامتی انسان دارد.

فیلم زیر را تلسکوپ فضایی ناسا در رصد خانه دینامیک خورشیدی ضبط کرده که می توانید آن را مشاهده کرده و از عجایب و زیبایی آن لذت ببرید.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان ولیزاده
۰۹:۲۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
بسیار عالی . خسته نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
بسیار عالی .
آخرین اخبار