پس از مطرح شدن ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا؛

ادعای دو عضو کنگره آمریکا: روسیه برای جاسوسی از کمپین مکرون نیز تلاش کرده است

دو نماینده کنگره آمریکا مدعی شدند نهادهای اطلاعاتی روسیه تلاش کرده‌اند از کمپین انتخاباتی «امانوئل مکرون» نیز جاسوسی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ دو نماینده کنگره و دو منبع آگاه مدعی شدند نهادهای اطلاعاتی روسیه در اوایل سال جاری تلاش کرده‌اند با ساختن حساب‌های جعلی فیس‌بوک از کمپین انتخاباتی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، جاسوسی کنند.

این منابع مدعی شدند بیش از 10 حساب کاربری جعلی در فیس‌بوک ساخته شد تا در کمپین انتخاباتی مکرون نفوذ کنند و بر روی فعالیت‌های مقامات این کمپین نظارت داشته باشند. این اقدام در حالی صورت گرفت که کمپین مکرون رقابت شدید و فشرده‌ای با «مارین لوپن»، رقیب ملی‌گرای جناح راست، در هر دو دوره انتخاباتی داشت. سرانجام مکرون موفق شد در ماه مه پیروز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شود.

فیس‌بوک در ماه آوریل اعلام کرد تمام حساب‌های جعلی را که تلاش می‌کنند اطلاعات نادرستی را از انتخابات فرانسه ارئه دهند، مسدود کرده است. اما تلاش برای نفوذ به حساب کاربری مقامات نزدیک به مکرون، پیش از این گزارش نشده بود.

روسیه بارها هرگونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اعم از هک کردن ایمیل‌ها و یا نشر داده‌های مربوط به انتخابات را تکذیب کرده بود. آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در ماه مه به رویترز گفتند هکرهایی وابسته به دولت روسیه در هک اطلاعاتی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نقش داشتند؛ اما شواهدی دال بر اینکه این اقدام به دستور کرملین صورت گرفته، وجود ندارد.

یکی از نمایندگان کنگره آمریکا و دو مقام آگاه مدعی شدند شیوه جاسوسی روسیه از کمپین مکرون به این شکل بود که ماموران اطلاعاتی روسیه خود را دوستانِ دوستان مشاوران مکرون معرفی و به این شکل از آنها اطلاعات شخصی جمع‌آوری می‌کردند.

فیس‌بوک به رویترز اعلام کرد تعدادی حساب کاربری جاسوسی را در فرانسه کشف و غیرفعال کرده است.

 یادآور می‌شود، حساب‌های کاربری ایمیل مقامات ستاد انتخاباتی مکرون مورد حمله هکرها قرار گرفت و محتویات آن در روزهای پایانی دور دوم انتخابات میان مکرون و لوپن بر روی فضای مجازی قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

هک اطلاعاتی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از سوی روسیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Turkey
Yusuf
۱۸:۰۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
...
آخرین اخبار