مشهد؛

رعایت حقوق مصرف کنندگان یک قانون بین المللی است

عضو هیئت مدیره سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور، گفت: رعایت حقوق مصرف کنندگان یک قانون بین المللی و ضابطه ای در جهت رعایت حقوق مردم است که درآن رعایت حقوق مصرف کنندگان تضمین می شود.

رعایت حقوق مصرف کنندگان یک قانون بین المللی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ فرهاد دلق پوش در چهارمین همایش استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان خراسان رضوی، افزود: خراسان رضوی یک استان مستعد و دارای قابلیت های غنی برای رشد و توسعه در عرصه اقتصادی و صنعتی است.

وی ادامه داد: در این استان زیرساخت های لازم فراهم است و ما انتظار داریم این استان الگو برای تولید و رعایت حقوق مصرف کنندگان مطرح شود که در این راستا باید تلاش کنیم.

دلق پوش با بیان اینکه همه ما جزء مصرف کنندگان هستیم، تصریح کرد: ما باید گامی ارزشمند جهت حمایت تولید کالای ایرانی و ارائه خدمات برداریم و رعایت حقوق مصرف کننده را درنظر داشته باشیم.

وی افزود: با رعایت حقوق مصرف کنندگان افزایش اعتماد را خواهیم داشت و موجب ترغیب مصرف کننده به سمت مصرف کالاهای دارای گواهینامه ملی می شود.

عضو هیئت مدیره سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور با بیان اینکه بهره مندی از کالاهای مطلوب از اهداف ماست، گفت: افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان باعث ارتقاء کیفیت کالاها می شود.

وی همچنین برقراری یک عدالت مناسب در قیمت های کالا و خدمات را مهم شمرد و افزود: تولیدکنندگان باید در رعایت انصاف توجه کافی را داشته باشند.

وی ادامه داد: خدمات مطلوب پیش از فروش همان نکاتی هستند که مارا به کیفیت و ارزش کالا رهنمون می شود.

دلق پوش با اشاره به اینکه اعتبارسازی با یک کار مقطعی حاصل نمی شود، افزود: در این راستا باید مدتها یک اصل و یک فرهنگ سازی داشته باشیم.

وی گفت: ما نیاز داریم تا به عضویت سازمان تجارت جهانی دربیاییم که امر با رعایت کیفیت محصولاتمان محقق می شود.

وی مدیریت دقیق مشتری مداری، رسیدگی به شکایات، داشتن یک سامانه ارتباط مردمی و خودتخلف بینی را از عناصر مهم در نظارت بر عملکرد نهادهای مربوطه عنوان کرد و افزود: تضمین کالا، درج اطلاعات روی کالا، ارائه خدمات قبل و بعد از فروش باید مدنظر قرار گیرد.

دلق پوش بیان کرد: ما باید در تولید از پژوهش استفاده کنیم و از تکنولوژی روز بهره مند شویم.

انتهای پیام// ف.ح

افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان در راستای ارتقای کیفی کالاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.