شیراز؛

تسهیلات بهسازی به هتل‌های دارای پروانه بهره‌برداری

برای ۱۵ مورد از هتل‌های دارای پروانه بهره‌برداری استان فارس تسهیلات بهسازی در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعید شیرکوند معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جلسه کارگروه تخصصی گردشگری استان فارس اظهار کرد: با شناسایی و تشخیص کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی فارس، برای ۱۵ مورد از هتل‌های دارای پروانه بهره‌برداری استان فارس که ساختمان آن‌ها نیازمند بازسازی است تسهیلات بهسازی در نظر گرفته شده که پس از ارسال معرفی‌نامه از اداره‌کل میراث‌فرهنگی فارس، اقدامات قانونی برای پرداخت این تسهیلات انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: تسهیلات بهسازی با نرخ سود ۱۴ درصد از محل صندوق توسعه ملی به سرمایه‌گذاران هتل‌های در حال ساخت پرداخت می شود.

سعید شیرکوند اضافه کرد: در این جلسه موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، از جمله روند فرایند صدور مجوز، نحوه اخذ تسهیلات بانکی، تغییرکاربری زمین‌های منابع ملی به تأسیسات گردشگری، معافیت پرداخت عوارض برای سرمایه‌گذاران و اخذ استعلام‌های غیرمرتبط در مراحل اولیه بررسی شد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با اعلام خبر موافقت سازمان میراث‌فرهنگی با طرح تعطیل کردن ۲ روز پایان هفته‌ها در دولت و دستگاه‌های مربوط، این طرح را برای تحرک‌پذیری گردشگری داخلی و یکسان‌سازی زمان سفر در کشور ضروری خواند.

وی تصریح کرد: برای حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و همچنین حفظ امنیت گردشگران، با افراد سودجو و صاحبان خانه مسافر‌ها و اقامتگاه‌های بدون مجوز برخورد قانونی شود.

انتهای پیام/ن

برخورد قانونی با اقامتگاه‌های بدون مجوز برای حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار