مشهد؛

نظارت مستمر بهداشت محیط بر فعالیت استخرها

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فعالیت استخرهای عمومی در شهر مشهد و مناطق زیر پوشش به صورت مستمر پایش و در صورت بروز هر گونه تخلف برخورد قانونی می شود.

نظارت مستمر بهداشت محیط بر فعالیت استخرهابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ علی اصغر حسنی افزود: ۶۷ استخر فعال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی شامل استخرهای سرپوشیده و روباز، مجموعه های آبی بزرگ و استخرهای مستقر در هتل ها از نظر بهداشتی نظارت می شوند.

وی گفت: ۵۶ استخر از این تعداد در شهر مشهد و بقیه در سایر شهرستان های خراسان رضوی واقع شده اند.

حسنی افزود: ۷۰ درصد استخرهای فعال در استان خراسان رضوی مشترک بین زنان و مردان است و بقیه آنها به صورت اختصاصی برای مردان یا زنان فعالیت می کنند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کاربرد استخر مشترک برای زنان و مردان در صورت رعایت بهداشت فردی و متناسب بودن جمعیت پذیرش شونده در استخر و مطلوب بودن سیستم تصفیه آن، مشکل ساز نیست.

وی گفت: مجموعه های آبی و استخرهای شنا محل مناسبی برای انتقال بیماریهای عفونی و پوستی می باشند، لذا نظارت های بهداشتی بر کیفیت میکروبی و شیمیایی آب در آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حسنی افزود: پایش های انجام شده حاکی از آن است که بین ۱۰ تا ۱۵ درصد استخرهای خراسان رضوی از نظر وضعیت بهداشت آب و محیط نواقصی دارند که رفع آنها طبق تذکرات داده شده در حال پیگیری است.

وی با اشاره به بازدیدهای نظارتی و بهداشتی از استخرها افزود: بار میکروبی، نحوه گند زدایی، کلرسنجی آب، سرویس های بهداشتی، رعایت بهداشت فردی کارکنان و شناگران، نظارت بر بوفه های موجود، کیفیت میکروبی و شیمیایی آب، شفافیت آب، میزان املاح، PH آب و دمای آب از جمله معیارهایی است که در بازدید استخرها از سوی بازرسان بهداشتی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سوی دیگر متولیان مجموعه های آبی موظف هستند به صورت روزانه آزمایش های مربوط به کیفیت و بهداشت آب را در قالب پایش های خود اظهاری انجام داده و به مراکز بهداشتی ارسال کنند.

وی گفت: بازدید از مجموعه های آبی توسط بازرسان بهداشتی به صورت دوره ای به ویژه در فصل تابستان با توجه به افزایش متقاضیان و برپایی کلاسهای آموزشی انجام می شود.

وی افزود: در صورتی که خود اظهاری متولیان استخر با پایش های بازرسان مطابقت نداشته باشد و این عدم انطباق بحرانی بوده و سلامت شناگران را تهدید کند، استخر تعطیل می شود و اگر غیر بحرانی باشد، برای رفع نواقص مربوطه، مهلت داده می شود.

انتهای پیام// م.م

تشدید بازدید از استخرها در تابستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار