یاسوج؛

افزایش آمار تصادف در کهگیلویه وبویراحمد

آمار تصادفات در کهگیلویه وبویراحمد از سال ۱۳۹۰ تاکنون از ۳ هزار به ۶ هزار فقره رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛مدیرکل راه و شهرسازی استان در جلسه هماهنگی برای تدوین سند راهبردی کاهش تصادفات کهگیلویه وبویراحمد گفت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون تعداد تصادفات از حدود ۳ هزار فقره به بیش از ۶ هزار فقره رسیده است.


محمد علی علیمردانی افزود:در این مدت، تعداد مصدومان از ۲۱۲۶ به ۸۶۷۸ مورد و تعداد فوتی‌ها هم از ۱۵۹ به ۱۶۵ فوتی افزایش یافته است. وی ادامه داد: در تصادفات درون شهری، شهرستان بویراحمد با ۱۵ و شهرستان گچساران با ۶ مورد بیشترین فوتی‌ها را به خود اختصاص دادند.


مدیرکل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: ۶۸ درصد تصادفات مربوط به خودروهای سواری، ۱۷ درصد وانت بار، ۱۵ درصد موتورسیکلت بوده است.


محمد علی علیمردانی گفت: میزان تردد در محورهای استان، از حدود ۹ میلیون وسیله نقلیه با متوسط تردد ۱۲۰ خودرو در سال ۹۰، به بیش از ۲۳ میلیون وسیله نقلیه با متوسط تردد ساعتی ۱۵۸ خودرو در سال ۹۵ افزایش یافته است.


وی افزود: محور یاسوج – اصفهان با ۵۱ درصد تلفات، بیشترین میزان فوتی‌ها را به خود اختصاص داده است.


رئیس اداره کل بحران راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه گفت: در سالهای اخیر، محور سمیرم به یاسوج بیشترین تصادفات را داشته، اما پارسال محور گچساران به بابامیدان بیشترین تلفات را به خود اختصاص داد.


بیت‌الله محرابی افزود: بیشتر تصادفات در ساعات ۱۶ تا ۲۰ در شبانه روز اتفاق می‌افتد که نشان دهنده خستگی و خواب آلودگی در هنگام رانندگی است.


وی ادامه داد: عوامل انسانی، وسیله نقلیه و شرایط جاده مهمترین دلایل تصادفات در کهگیلویه وبویراحمد و عوامل انسانی با بیش از ۶۸ درصد بیشترین علت حوادث جاده‌ای بوده است.


رئیس اداره کل بحران راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بیش از ۵۸۰۰ کیلومتر راه در استان وجود دارد که از این میزان، ۱۲۱ کیلومتر بزرگراه، ۴۷۱ کیلومتر راه اصلی، ۹۲۲ کیلومتر راه فرعی و بیش از ۴۳۰۰ کیلومتر راه روستایی است.


استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این جلسه گفت: باید آمارهای تصادفات استان، در مقایسه با آمار کشوری سنجش و برای سند راهبردی کاهش تصادفات در کهگیلویه وبویراحمد، هدف گذاری دقیق تری صورت گیرد.

انتهای پیام/د

6هزاره تصادف در استان کهگلیویه وبویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.