ارزش طلای مخفی شده در پَستوهای لندن چقدر است؟

ارزش شمش‌های طلایی که در زیرزمین‌ها و پستوهای بانک انگلیس نگهداری می‌شود، بیش از 227 ملیارد پوند استرلینگ است.

حجم طلا در پستوهای لندن چقدر است ؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،این اطلاعات را مرکز London Bullion Market Association که در واقع بازار شمش طلای لندن است و اکثر بانک‌های بین‌المللی که در زمینه طلا کار می‌کنند، عضو آن هستند، منتشر کرد.

براساس گزارش تلگراف، حجم شمش‌های طلای موجود در لندن در ماه مارس گذشته 7 هزار و پانصد تن در قالب 596 هزار شمش طلا با درجه خلوص 999.9 بوده و ارزش این حجم از طلا بیش از 300 میلیارد دلار ارزش اعلام شد.

حدود 68 درصد این حجم از طلا که معادل 5100 تن است در زیرزمین‌ها و پستوهای بانک انگلیس و 2 هزار و پانصد تن باقی نزد سرمایه‌گذاران، بانک‌ها، موسسات مالی نگهداری می‌شود.

در ویدئوی زیر تصاویری از دیدار پنج سال پیش ملکه الیزابت از پستوهای بانک انگلیس مشاهده می‌شود.


براساس آماری که Thomson Reuters' annual gold survey ارائه کرده، مجموع طلای استخراج شده در جهان 187 هزار و 200 تن است و طلای موجود در لندن 4 درصد تمام طلاهای موجود در کره زمین را شامل می‌شود. در این آمار طلاهایی و جواهرآلاتی که افراد عادی و فروشندگان طلا در لندن در اختیار دارند لحاظ نشده و پیش‌بینی می‌شود طلاها و جواهرآلات افراد عادی و فروشندگان طلا در لندن از مجموع طلای موجود در خزانه آمریکا بیشتر باشد. آمریکا در خزانه‌های موجود در زیرزمین و پستوهای قلعه Fort Knox در ایالت کنتاکی بیش از 6 هزار و 700 تن طلا دارد. بسیاری از کشورهای جهان ذخیره طلای خود نزد آمریکا و در این قلعه به امانت گذاشته‌اند.

منبع:العربیه

انتهای پیام/

اگر بدانید حجم طلا در پستوهای لندن چقدر است شگفت زده می‌شوید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار