اردبیل؛

ورنی مغان در آستانه اخذ نشان بین‌المللی صنایع دستی

ورنی مغان در آستانه اخذ نشان بین‌المللی صنایع دستی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،علیرضا دباغ عبداللهی معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان اردبیل افزود: 16 رشته صنایع دستی استان اردبیل ثبت ملی هستند که از میان آنها 3 رشته موفق به کسب نشان ملی جغرافیایی شدند که ورنی مغان در آستانه اخذ نشان بین‌المللی صنایع دستی قرار دارد.

وی با بیان اینکه پرونده شهر عنبران برای ثبت به عنوان شهر ملی در شرف آماده‌سازی است، گفت: مراحل آماده‌سازی این پرونده در مرحله ثبت است که باید مراحل زیرساختی آن فراهم شود و تحقق این مهم مستلزم همکاری تمامی نهادهای خصوصی و دولتی در این زمینه است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان اردبیل از شناسایی و بررسی 300 کارگاه صنایع دستی توسط شرکت خصوصی و با همکاری کارشناسان میراث فرهنگی اردبیل خبر داد و اظهار کرد: اطلاعات این کارگاهها تا یک ماه آینده تمام شده و در قالب نرم‌افزارهای رایانه‌ای سازمان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

عبداللهی اعطای نشان اعتماد به فروشگاههای صنایع دستی در استان اردبیل را گامی موثر در راستای معرفی و شناساندن این قابلیت و ایجاد اعتماد بین تولیدکنندگان و خریداران دانست و افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون به پنج فروشگاه صنایع دستی نشان اعتماد اعطاء شده که این نشانها به دو زبان فارسی و انگلیسی در فروشگاهها نصب گردیده و تا پایان نیمه نخست سال جاری نیز این نشانها به 20 نشان افزایش می‌یابد.

وی گفت: سومین نمایشگاه صنایع دستی استان اردبیل به جهت معرفی و شناساندن صنایع دستی استان از 16 تا 20 مردادماه همه روزه از ساعت 16 تا 23 برای بازدید عموم در محل نمایشگاه دائمی استان اردبیل دایر می باشد.

 

انتهای پیام/ع

ورنی مغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.