واشنگتن پست: نقض حقوق‌بشر در عربستان تردیدهایی را در خصوص چشم‌انداز 2030 بوجود آورده است

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی بروز تردیدهایی در خصوص چشم‌انداز 2030 عربستان با وجود نقض حقوق‌بشر در این کشور را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد نقض حقوق‌بشر در عربستان سعودی سبب ایجاد تردیدهایی در چشم‌انداز 2030 شده که ولیعهد جدید این کشور از آن رونمایی کرده است.

طبق اعلام این روزنامه، عربستان همچنان در ادوار تاریکی به سر می برد که حقوق بشر در آن زیر پا گذاشته و آزادی فکر و اندیشه در آن نادیده گرفته می شود.

واشنگتن پست در ادامه گزارش خود نوشت: طرح محمد بن سلمان برای سال 2030 که وعده‌ ساخت کشوری شکوفا را داده که تمام شهروندان در آن قادر هستند به آرزوهایشان برسند و نیز تعهد این کشور به ساخت کشوری میانه رو، به منزله‌ی وجود یک نیروی سرمایه گذاری و دروازه جهانی است که با تغییرات به شدت آرامی روبروست.

واشنگتن پست افزود آخرین دلالت آنچه تخلف در زمینه حقوق بشر نامیده می شود، متعلق به سرنوشت 14 مرد سعودی است که همه آنها متعلق به اقلیت شیعه در این کشور بوده و با حکم اعدام مواجه هستند.

این روزنامه در ادامه نوشت: از میان افراد محکوم به اعدام، دانشجویی به نام "مجتبی السویکت" است که در یکی از فرودگاه‌های عربستان در دسامبر 2012 و به هنگام پرواز به آمریکا برای ادامه تحصیل بازداشت شد. طبق اعلام فعالان حقوق بشر "سویکت" که در سن 19 سالگی بازداشت شد، هیچ دلیلی برای دستگیری او اعلام نگردید و به او حق داشتن وکیل داده نشد. او به اشکال مختلفی مانند بی خوابی، ضرب و شتم، سوزانده شدن با سیگار و زندان انفرادی شکنجه شد و در آخر و پس از آنکه در زیر شکنجه از وی اعتراف گرفته شد، او را به اعدام محکوم کردند.

این روزنامه سپس نوشت سویکت، تنها مورد نقض حقوق بشر نبوده، بلکه رائف بدوی، وبلاگ نویس سعودی نیز که از سال 2012 زندانی است، با حکم ده سال زندان و هزار ضربه شلاق روبروست.

واشنگتن پست در پایان نوشت پرونده نقض حقوق بشر در عربستان سعودی سبب شده در میزان پایبندی محمد بن سلمان، ولیعهد جدید سعودی به اهداف چشم انداز 2030 تردید حاصل شود.

انتهای پیام/

 

آیا چشم‌انداز 2030 در عربستان به نتیجه می‌رسد؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار