وجود 93 روستای مستعد توسعه گردشگری و صنایع دستی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در سطح استان ۹۳ روستای مستعد توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی، معاون صنایع دستی استان اردبیل افزود: در حال حاضر در سطح استان اردبیل به تعداد 93 روستای مستعد توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی وجود دارد که از این تعداد 44 روستا در حوزه گردشگری و 49 روستا در حوزه صنایع دستی دارای ظرفیت و توانمندی بی‌نظیری هستند که باید برای استفاده از این قابلیت‌ها برنامه‌ریزی‌های اساسی مبنای کار قرار گیرد.

وی افزود: بی‌توجهی به حوزه صنایع دستی در استان باید مورد توجه واقع شود تا بتوانیم با همکاری و مشارکت همدیگر برای پررنگ کردن نقش صنایع دستی در منطقه هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم، چرا که هم اکنون گلیم و ورنی استان اردبیل به خاطر کیفیتی که دارد شایسته دریافت برند جهانی شناخته شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: یکی دیگر از اهدافی که در دستور کار قرار داده شده سرمایه‌گذاری در روستاها با هدف توسعه صنعت گردشگری و جذب توریسم است که نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی‌های هدفمند و منسجمی در اولویت کاری قرار داده شود.

عبداللهی بیان کرد: ارائه آموزش‌های رایگان به بانوان جامعه عشایری نیز یکی دیگر از اقداماتی است که در حال حاضر در دستور کار قرار داده شده که در حوزه تولید صنایع دستی در نظر گرفته شده و تمام تلاش و اهتمام ما بر این موضوع است که بتوانیم تولیدات صنایع دستی هر منطقه را به نام همان مکان عرضه کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم در ارتباط با تحقق اهداف مورد نظر مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه مشارکت و همکاری‌های همه‌جانبه‌ای با ما داشته باشند تا بتوانیم از این طریق به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم و مشکلات و موانع توسعه استان را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ح

گلیم و ورنی استان اردبیل شایسته دریافت برند جهانی شناخته شده است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.