همدان؛

فعال بودن 75 درصد واحدهای تولیدی همدان

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان همدان گفت: 75 درصد واحدهای تولیدی این استان با بیش از 50 درصد ظرفیت فعال هستند.

فعال بودن 75 درصد واحدهای تولیدی همدانبهگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کیوان گردان، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان همدان اظهار داشت: کمتر از 20 درصد واحدها شامل حدود 90 واحد با کمتر از 30 درصد ظرفیت فعالیت دارند.

وی بیان کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم حدود 600 واحد تولیدی این استان تعطیل بودند که 450 واحد با حمایت دولت مجدد به چرخه تولید بازگشت.

وی با ذکر اینکه 50 واحد از این تعداد در داخل شهرک های صنعتی قرار داشتند اضافه کرد: فعال شدن این 50 واحد حدود 400شغل ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان همدان علت فعال شدن واحدهای تولیدی در دولت یازدهم را کاهش تکانه های اقتصادی، تثبیت نرخ تورم و توجه دولت به بخش اقتصاد دانست.

گردان خاطرنشان کرد: تعطیل شدن یک واحد تولیدی عجیب و ناباورانه نیست بلکه این موضوع در تمامی جهان معمول است.

وی توضیح داد: در دوره ای محصولات پتروشیمی با حواله دولتی مدیریت می شد ولی با آزاد شدن آن بخشی از واحدهای پتروشیمی تعطیل شدند.

وی کاهش ارزش پول ملی، پرداخت تسهیلات غیرکارشناسانه، اجرای نادرست قانون هدفمندی یارانه ها، بروز اختلاف بین شرکا و تحریم ها و ناتوانی واحدها در تامین مواد اولیه را از دیگرعوامل تعطیلی واحدهای تولیدی برشمرد.

وی با ذکر اینکه 14 واحد تولیدی این استان در تملک بانک ها هستند یادآوری کرد: بخش زیادی از واحدهای تملک شده دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان همدان اضافه کرد: بانک ها اجازه بنگاه داری و تولید ندارند بنابراین تمایل هم به تملک واحدها ندارند با این وجود تملک واحدها با صلاحیت طرفین و در شرایط ویژه صورت می گیرد.

گردان گفت: 21 مردادماه به عنوان روز ملی صنایع کوچک نامگذاری شده و بر اساس سیاست های سازمانی از 14 مردادماه به مدت یک هفته برنامه هایی برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم بسیاری از مردم با ماهیت و فعالیت های این شرکت آشنا نبودند در حالیکه مهمترین نقش را در توسعه صنعتی دارد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان همدان اظهار کرد: همدان موفق ترین استان در انتخاب طرح ها و واحدهای نمونه شده است.

گردان توضیح داد: در چهار حوزه طرح های صنعتی، واحدهای صنعتی، شرکت های خدماتی و خوشه صنعتی استان حایز رتبه برتر شده است.

وی درباره آخرین وضعیت شهرک و نواحی صنعتی همدان بیان کرد: وسعت اراضی شهرک های صنعتی 2 هزار و 900 هکتار است که یک هزار و 300 هکتار آماده سازی شده و در ان واحدهای صنعتی مستقر شده است.

وی اضافه کرد: هم اینک 870 واحد تولیدی دارای پروانه در یک هزار و 300 هکتار از اراضی شهرک های صنعتی مستقر هستند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان همدان افزود: این استان دارای 29 شهرک و نواحی صنعتی مصوب ، یک شهرک فناوری و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

گردان اظهار کرد: در حوزه زیر ساخت های صنعتی، بستر مناسبی برای تامین زیربناها در داخل شهرک های صنعتی ایجاد شده و عمده نیازهای اولیه مورد نیاز واحدها شامل آب، برق، گاز و فیبرنوری در داخل استان تامین شده است.

وی توضیح داد: 153 مگاوات برق و 484 لیتر آب مورد نیاز شهرک های صنعتی این استان تامین شده و در حال حاضر 21 شهرک دارای گاز و 23 شهرک دارای تلفن ثابت هستند.

وی اضافه کرد: 9 تصفیه خانه در شهرک ها وجود دارد که پنج مورد ان در دولت یازدهم بهره برداری شده و این امر بیانگر توجه دولت به محیط زیست است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان همدان بیان کرد: 86 هکتار فضای سبز در شهرک ها و نواحی صنعتی ایجاد شده و 182 هزار اصله نهال دائمی به همراه 43 هزار اصله درختچه در شهرک ها و نواحی صنعتی کاشته شده است.

گردان افزود: شرکت شهرک های صنعتی این استان در تحقق شاخص های اقتصاد مقاومتی رتبه اول کشور را کسب کرد و در مراسم روز ملی صنعت امسال از سوی معاون اول رئیس جمهوری قدردانی شد.

انتهای پیام/ د

75 درصد واحدهای تولیدی همدان با بیش از 50 درصد ظرفیت فعال هستند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.