هاشمی مطرح کرد؛

تعیین تکلیف مسکن مهر تا پایان سال 96

استاندار تهران گفت:تکلیف مسکن مهر استان تهران یا تا پایان شهریورماه یا تا پایان سال 96 مشخص می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سیدحسین هاشمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:در سالهای اخیر فعالیت‌های عمده‌ای در استان تهران در حوزه‌های عمرانی اعم از آب و فاضلاب، حوزه‌های اجتماعی، محیط زیست، معتادان متجاهر و غیره انجام گرفت که یکی از آنها هویت‌یابی شهرستانهای استان بوده است، متاسفانه برخی شهرستانها از لحاظ عمرانی و درمانی وضعیت نامناسبی داشتند که این مهم را حتی‌المقدور در طی سالهای اخیر رفع و رجوع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از سال 92 در زمینه فاضلاب، کیفیت هوا، آب شرب و صنایع با مشکلاتی روبرو بودیم که این مشکلات با وحدت، تعامل، همکاری، اعتماد و هماهنگی میان تمام دستگاههای استان و بهره‌گیری از امکانات تا حدود زیادی حل و فصل شده است.

استاندار تهران با بیان اینکه آب شرب یکی از مشکلات کلیدی تهران در سالهای اخیر بوده است، عنوان کرد: طی سالهای اخیر در جنوب و شرق استان تهران با 50 میلیون متر مکعب کسری آب مواجه بودیم که این مشکل بسیار نگران کننده نیز با مدیریت و همکاری میان آبفا و سایر دستگاههای ذیربط تا حدود زیادی حل شده و مدیریت لازم در کمیت، مصرف، کیفیت و سایر برنامه‌ها انجام گرفته است.

هاشمی تصریح کرد: طی سالهای اخیر هیچ راه حلی به غیر از آشنایی مردم با مصرف آب نداشتیم و امروز خوشبختانه بحث کمیت و کیفیت تا حدود زیادی بهبود یافته است و با وجود اینکه طی سه سال اخیر جمعیتی بیش از یک میلیون نفر به تهران اضافه شده اما 1.72 درصد مصرف آب استان کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: باید کاهش مصرف آب و توجه به استفاده بهینه از منابع مورد اهتمام جدی قرار گیرد و در این میان رسانه‌ها و مردم وظیفه اطلاع‌رسانی برای مردم را دارند.

استاندار تهران به موضوع فاضلاب استان تهران اشاره کرد و افزود: متاسفانه در سال 92 نزدیک به یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب فاضلاب در تهران رها بود و حتی موضوع آبیاری صیفی‌جات با این آب نیز مدنظر بود که خوشبختانه بیش از 90 درصد معضلات در این حوزه رفع شده است.

هاشمی با بیان اینکه ساخت 10 تصفیه‌خانه در استان تهران اجرایی شده است،گفت: 40 تصفیه‌خانه در سطح کشور به بهره‌برداری رسیده که بخش عمده‌ای از آن در پایتخت قرار دارد که امیدواریم سایر دغدغه‌های این حوزه نیز حل و فصل شود.

وی به موضوع ساخت بیمارستانها در استان تهران اشاره کرد و افزود: با اراده و هماهنگی‌های انجام شده بسیاری از مناطق که حتی تخت بیمارستانی هم نداشتند امروز دارای مراکز درمانی هستند و امیدواریم سایر طرحها برای مراکز درمانی نیز به ثمر نشیند.

استاندار تهران همچنین با اشاره به موضوع برگزاری تجمعات در استان تهران تصریح کرد: خوشبختانه هیچ یک از تجمعات و نشست‌های قانونی احزاب و گروههای سیاسی لغو نشد و در طی سالهای اخیر با مسائلی از این دست مواجه نشدیم.

هاشمی یکی دیگر از برنامه‌های موفق را ساماندهی صنایع و صنوف تولیدی دانست و گفت: ساماندهی صنایع و صنوف تولیدی در استان تهران آغاز شده و به خوبی پیش می‌رود و همه باید در راستای این ساماندهی و نظم‌بخشی تلاش داشته باشند؛ باید نوسازی و بازسازی صنایع و صنوف تولیدی به طور کامل انجام گیرد و امیدواریم هر چه زودتر این مهم پایان یابد.

اتصال شهرستانهای استان تهران به مرکز شهر با قطار حومه

وی در ادامه با بیان اینکه موضوع قطار حومه نیز یکی از مهمترین برنامه‌های اجرایی استان خواهد بود، تصریح کرد: طرح قطار حومه و احداث آن در حال انجام است و منابع لازم نیز مشخص شده که امیدواریم طی دو سال آینده تمامی شهرهای استان با قطار حومه به شهر تهران متصل شوند تا ترددهای جاده‌ای کاهش یابد و اثرات آن را در محیط زیست مشاهده کنیم.

استاندار تهران درباره موضوع مسکن مهر استان تهران نیز اظهار کرد: در مسکن مهر پرند هیچگونه مشکلی وجود ندارد اما در مسکن مهر پردیس کمی مشکلات حقوقی وجود دارد که فرماندار، معاون حقوقی و سایر مسئولان را موظف کرده‌ایم تا این مشکلات را حل و فصل کنند.

تعیین تکلیف مسکن مهر تا پایان سال 96

هاشمی توضیح داد: تکلیف مسکن مهر استان تهران یا تا پایان شهریورماه یا تا پایان سال 96 به اتمام می‌رسد و به هیچ عنوان مسکن مهر بدون تعیین تکلیف وجود نخواهد داشت مگر اینکه مشکلات حقوقی و قضایی داشته باشد که آنها هم در حیطه اختیار ما نیست.

استاندار تهران تاکید کرد: یکی از سیاستهای ما بسته شدن پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان امسال است که امیدواریم این مهم نیز خاتمه پیدا کند.

هاشمی درباره صاحبان مغازه‌های پلاسکو نیز اظهار کرد: در حال حاضر صاحبان مغازه‌های پلاسکو در پاساژ نور مشغول به فعالیت هستند البته ما فروشگاه قدس را پیشنهاد کرده بودیم که مورد قبول قرار نگرفت؛ محل قبلی مرکز پلاسکو نیز به گفته بنیاد مستضعفان تا دو سال آینده ساخته و تحویل صاحبانش خواهد شد.

وی درباره ماندن و یارفتش از استانداری تهران توضیح داد: دولت جدید فعالیت خود را تا چندی دیگر آغاز خواهد کرد و تا زمانی که در جایگاه خود قرار دارم به خدمت‌رسانی خواهم پرداخت و در حال حاضر درباره ماندن و یا رفتن بنده نیز صحبت نشده است؛ تمام صحبت‌ها بعد از رای اعتماد مجلس مشخص خواهد شد.

استاندار تهران همچنین با بیان اینکه در استان تهران توجه به اقتصاد مقاومتی به طور کامل انجام گرفته است، گفت: خوشبختانه 15 دستگاه ما در سال 95 در زمینه اقتصاد مقاومتی رتبههای برتر کشور را کسب کرده‌اند و بخش کشاورزی ما در کشور جایگاه نخست را کسب کرده است.

هاشمی درباره اینکه آیا آلودگی آب در استان تهران وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: خوشبختانه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب راه‌اندازی شده و مشکلی از حیث تصفیه فاضلاب وجود ندارد اما در برخی زمینه‌ها و نقاط استان اختلاف نظر در مورد آلوده بودن یا نبودن آب وجود دارد که البته گفته‌ایم آن را برمبنای حداقل‌ها اندازه‌گیری کنند و نظرات کارشناسی دو طرف از کارشناسان نیز در میزان آلوده بودن یا نبودن آب گرفته شود.

عدم آلودگی محصولات کشاورزی در استان تهران

وی درباره اینکه آیا محصولات کشاورزی استان تهران به سبب آلودگی آب و یا تصفیه‌خانه‌ها دچار آلودگی است یا خیر، توضیح داد: خیر، به هیچ عنوان آلودگی محصولات کشاورزی در استان تهران ناشی از موضوع آب وجود ندارد.

استاندار تهران در زمینه موضوع جدایی ری از تهران نیز تصریح کرد: تا زمانی که موضوعی مراحل قانونی خود را طی نکند فقط در حد بحث باقی می‌ماند و جدایی ری از تهران از برخی دلایل به نفع و از برخی دلایل به ضرر این منطقه خواهد بود.

هاشمی همچنین با بیان اینکه در استان تهران مبارزه بسیار مناسبی با قاچاق کالا صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم ناامنی مناسبی برای قاچاقچیان کالا در استان تهران ایجاد کنیم و مبارزه با قاچاق کالا نیز یکی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

وجود خلا قانونی در برخورد با متکدیان

وی درباره این پرسش که به تازگی برخی متکدیان راهکارهای قانونی را فرا گرفته و با تهیه برخی اقلام به فروش آنها می‌پردازند و اعمال خود را در قالبی قانونی انجام می‌دهند، گفت: متاسفانه در این زمینه خلأ قانون وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار تهران افزود: برخی متکدیانی وجود دارند که به فروش کالا و یا پاک کردن شیشه می‌پردازند که طبق قانون متکدی تلقی نمی‌شوند اما باید روشهایی برای مقابله با افراد مزاحم پیدا کرد که این مهم نیز در حیطه وظایف فرمانداری، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های ذیربط است.

هاشمی با بیان اینکه عده‌ای از متکدیان اتباع بیگانه هستند، تصریح کرد: متکدیان همه روزه جمع‌آوری می‌شوند اما نگهداری آنها از لحاظ قانونی دارای بحث است و امیدواریم با تعامل قوه قضائیه، نیروی انتظامی و شهرداری بتوانیم تصمیم‌گیری مناسبی برای اینگونه افراد داشته باشیم و برخورد جدی‌تری با آنها صورت گیرد.

وی درباره حجم ترافیک و همچنین نقل و انتقال مردم توسط خودروهای دربستی گفت: خوشبختانه رقابت خوبی میان شرکتهای مختلف حمل و نقلی ایجاد شده و این مسیر باعث شکسته شدن قیمتها، سرعت و افزایش کیفیت در خدمات‌رسانی شده است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: بعد از فعالیت‌های شرکتهای حمل و نقل، تاکسیرانی هم درخواست مجوز برای رقابت در این عرصه را خواستار شد که مورد موافقت قرار گرفت و یقینا این روند باعث افزایش سرعت و خدمات به مسافرین خواهد شد.

هاشمی درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر در پایتخت نیز اظهار کرد: ما در حال حاضر ظرفیت نگهداری از هشت هزار و 500 نفر را در اختیار داریم و تمام دستگاههای ذیربط در جمع‌آوری معتادان متجاهر و نگهداری آنها فعالیت کردند.

وی با بیان اینکه حضور معتادان متجاهر در استان تهران کاسته شده است، گفت: مشکل معتادان متجاهر کاهش یافته اما مشکل دیگری که وجود دارد مسئله بیماریهای خاص برخی معتادان متجاهر است؛ متاسفانه نمی‌توانیم اینگونه بیماران را برای سم‌زدایی به مراکز تعریف شده منتقل کنیم و باید بیمارستانهایی در این رابطه همراهی داشته باشند که این خلأ را به مسئولان ذیربط منتقل کرده‌ایم و امیدواریم همکاریهای لازم صورت گیرد.

استاندار تهران همچنین درباره احضار تعدادی فرماندهان و استانداران و اینکه آیا در استان تهران نیز فرمانداران احضار شده‌اند یا خیر، گفت: در استان تهران نیز مواردی وجود داشته که بعد از مطلع کردن افراد با آنها صحبت کرده و نظرات را جویا شده‌اند.

استاندار تهران همچنین تلخ‌ترین خاطره خود در طول سالهای اخیر را بیکاری جوانان دانست و گفت: متاسفانه هر زمان که فردی برای موضوع اشتغال مراجعه می‌کند و نمی‌توانیم فعالیتی را برای او انجام دهیم دچار آزردگی خاطر می‌شویم .

هاشمی همچنین شیرین‌ترین خاطره خود در سالهای اخیر را حضور شکوهمند مردم در انتخابات دانست و گفت:‌ حضور مردم در پای صندوقهای رای حماسه‌ای برای کشور بوده و باعث افزایش اقتدار ملی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار