هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آموزش‌های تخصصی عاملی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور

معاون آموزشی‌ جهاد دانشگاهی‌ گفت: برای تحقق اقتصاد دانش بنیان نیاز به بهره‌مندی از آموزش‌های تخصصی در کنار فعالیت‌های پژوهشی داریم.

آموزش‌های تخصصی عاملی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان/آموزش‌های مجازی مکمل آموزش‌های حضوری استسعید هاشمی‌ معاون آموزشی‌ جهاد دانشگاهی‌ در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد برنامه‌های آموزشی‌ جهاد دانشگاهی عنوان کرد‌: 2 دانشگاه و 6 مجموعه آموزش عالی داریم که از دستاوردهای مثبت محسوب شده و در آن مدلی طراحی شده که صرفا‌ً مطالب درسی وجود نداشته باشد و در کنار آن اقدامات پژوهشی در حوزه تحصیلات تکمیلی انجام شود.

وی ادامه داد: برخی فارغ‌التحصیلان مجموعه‌های آموزشی جهاد دانشگاهی دانش فنی در پایان‌نامه‌های خود داشتند که منجر به تولید‌ دانش شد و یکی دیگر از موفقیت‌ها اخذ مجوز برای ایجاد دانشگاه فناوری‌های نوین پزشکی‌ است که از طریق وزارت بهداشت مجوز لازم دریافت شده است.

معاون آموزشی‌ جهاد دانشگاهی‌ گفت: در حوزه سلول‌های بنیادی‌ نیز پژوهش‌هایی انجام شده و به دنبال ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای هستیم‌ و تأکید جدی برای راه‌اندازی آن داریم.

هاشمی با اشاره به راه‌اندازی سیستم‌های الکترونیکی آموزشی تصریح کرد: آموزش‌های مجازی می‌توانند مکمل خوبی برای آموزش‌های حضوری باشند و با توجه به تصمیم‌های موجود در برنامه ششم توسعه‌ این نوع از آموزش‌ها نقش قابل توجهی دارند‌.

وی به آموزش‌های بین‌المللی نیز اشاره کرد و گفت: از ظرفیت سایر کشورها‌ برای آموزش بهره خواهیم گرفت و امیدواریم این توانمندسازی‌ در راستای استقلال و خودباوری کشور گام بردارد.

هاشمی با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی‌ برای تحقق اقتصاد  دانش‌ بنیان و اجرای نقشه جامع علمی کشور نیاز به پژوهش‌های بنیادی و کاربردی دارد یادآور شد: آموزش بازوی حوزه پژوهش بوده و تحقق اقتصاد دانش‌ بنیان جز با آموزش‌های تخصصی محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/

چگونگی تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار