دارایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران؛

بررسی نمونه های مجهول کلانتری ها در آزمایشگاه های غذا و دارو/ادعای متقلبان داروهای لاغری افشا می شود

مدیر کل آزمایشگاه های کنترل مرجع سازمان غذا و دارو گفت: نمونه های مجهول ارسالی از کلانتری ها به آزمایشگاه های غذا و داروارسال و مواد درون آن شناسایی می شوند.

بررسی نمونه های مجهول کلانتری ها در آزمایشگاه های غذا و دارو/ادعای متقلبان داروهای لاغری را افشا می کنیمبهرام دارایی مدیر کل آزمایشگاه های کنترل مرجع سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به بررسی نمونه های مجهول در آزمایشگاه های سازمان غذا و دارو در سراسر کشور گفت: ما در کشور با مشکلاتی چون سوء مصرف داروها و ورود افرادی سودجو و منفعت طلب در حوزه سلامت  مواجه هستیم.

مدیر کل آزمایشگاه های کنترل مرجع سازمان غذا و دارو ادامه داد: برخی از سودجویان و متقلبان در درمان های طی سنتی، گیاهی و طبیعی ورود کرده و با سلامت مردم بازی می کنند و داروهای لاغری یا چاقی در یک هفته یا یک ماه را با با تبلیغ های دورغین و اغواگر به فروش می رسانند و متاسفانه برخی از مردم به این حرف ها اعتماد کرده و این داروهای لاغری و چاقی را خریداری می کنند.

دارایی عنوان کرد: این داروهای لاغری،چاقی و ترک اعتیاد سلامت افراد را به خطر می اندازد و در بسیاری مواقع خطر اعتیاد را به دنبال دارد و مردم را دچار دردسر می کند و ما تلاش می کنیم تا موارد این چنینی را رصد و پایش کنیم.

وی با اشاره به همکاری سازمان غذا و دارو با مراجع قضایی و کلانتری ها گفت: مراجع قضایی در هنگام مواجه با افرادی که مواد خاصی همراه خود دارند یا افرادی که ادعا می‌کنند داروهای لاغری فروشی آنها در یک هفته موثر است، نمونه های مجهول کلانتری  را که از این افراد دریافت کردند به آزمایشگاه های سازمان غذا و دارو ارسال می کنند و ما آنها را مورد بررسی قرار می دهیم تا ثابت کنیم که ادعای فروشندگان این داروهای لاغری دروغین است و مراجع قضایی بتوانند برخورد لازم را با تخلفات صورت گرفته انجام دهند.

مدیر کل آزمایشگاه های کنترل مرجع سازمان غذا و دارو بااشاره به ترکیبات داروهای لاغری اظهار کرد: اغلب در این داروهای لاغری یا چاقی مواد مخدر یا ممنوعه وجود دارند که خطر زیادی برای سلامت افراد به همراه دارد.

دارایی عنوان کرد: ارسال نمونه های مجهول با وجود محدودیت های امکاناتی کار دشواری است اما به کمک سامانه یکپارچه هوشمند آزمایشگاه های سازمان غذا  و دارو  می توانیم سلیقه های انسانی را در امر بررسی نمونه ها کم کنیم.

انتهای پیام/

رصد و پایش  نمونه های مجهول کلانتری ها در آزمایشگاه های غذا و دارو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار