معاون بنیاد مسکن کشور:

تهیه طرح گردشگری برای روستا های کشور

طرح گردشگری در 300 روستای کشور اجرا می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در بازدید از طرح‌های بنیاد مسکن در فیروزآباد گفت: با پیگیری‌ های انجام شده و مصوبه مجلس شورای اسلامی طرح گردشگری با مشارکت میراث فرهنگی در 300 روستای شناسایی شده کشور تهیه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه به مدیران بنیاد مسکن استان‌ ها ابلاغ شده تا در اجرای طرح ‌های هادی روستایی، دقت بیشتری داشته و نظر دهیاران نیز مورد توجه قرار گیرد، افزود: در اجرای این طرح ‌ها باید بیشتر به ‌آموزه‌ های توسعه گردشگری توجه شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: مکان‌ هایی که در اجرای طرح ‌های روستایی آسیب ببیند یا به صاحبان آن ها زمین واگذار می شود و یا وام‌ های کم بهره در اختیار صاحبان‌ زمین قرار می گیرد.

شاملو با اشاره به تهیه و مطالعه طرح هادی در 97 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور ادامه داد: در اجرای طرح نیز حدود 42 درصد طرح‌ ها انجام و در برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی راهکار های خوبی در رابطه با آغاز طرح‌ های هادی روستایی و بهبود وضعیت مسکن روستاییان انجام شده است.

شاملو اضافه کرد: 250 روستا در کشور دارای بافت با ارزش هستند، که طرح بهسازی و احیاء بافت‌ های با ارزش این روستاها از برنامه سوم توسعه در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته و در حال حاضر برای 86 روستا، طرح بازسازی بافت‌های با ارزش تهیه و در 64 روستا عملیات آن اجرایی شده است.
انتهای پیام/س


آغاز طرح گردشگری با مشارکت میراث فرهنگی در 300 روستای کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.