رئیس انجمن مددکاری ایران؛

در حوزه سلامت اجتماعی کشور ما وضع نگران کننده‌ای داریم

بیش از ۶۶ هزار نفر شناسایی ایدز شده اند که اخلاق اجتماعی را تحت الشعاع قرار داده و سلامت روانی اجتماعی در ایران وضع خوبی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ سید حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری ایران درهمایش سلامت اجتماعی گفت:: در حوزه سلامت اجتماعی کشور ما وضعیت نگران کننده‌ای داریم و بیش از ۱۵ میلیون پرونده قضایی داریم که به ازای هر صد هزار نفر ۱۹ هزار پرونده وجود دارد که نشانگر اشکال سلامت اجتماعی است.

وی افزود: بیش از چهارصد هزار ورودی زندان‌های کشور است که در هر ساعت ۴۸ نفر به آمارمیانگین زندانیان اضافه شده که نزدیک به دو برابر دنیا است.

رئیس انجمن مددکاری ایران افزود:بیش از ۶۶ هزار نفر شناسایی ایدز شده اند که اخلاق اجتماعی را تحت الشعاع قرار داده و سلامت روانی اجتماعی در ایران وضع خوبی ندارد.

موسوی چلک حوزه اجتماعی را ذبح شده سیاست دانسته و افزود:اگر قرار است سلامت اجتماعی افزایش یابد این موضوع با زور و اجبار ارتقا پیدا نمی‌کند.

وی گفت::باید باور کنیم حوزه اجتماعی فقط با نگاه اجتماعی حل می‌شود وحاکمیت باید برای آینده کشور که سرمایه انسانی و اجتماعی است تصمیم بگیرد و در خصوص آموزش و پرورش توجه جدی‌تری انجام دهد.

رئیس انجمن مددکاری ایران افزود:بهزیستی مشکل محور نمی‌تواند گرهی بازکند و باید نوسازی سازمانی کنیم و بهزیستی امروز در حوزه اجتماعی زبان گویا ندارد که سلامت اجتماعی را نهادینه کند.

انتهای پیام//ف. ج.

 
 

سلامت روانی اجتماعی در ایران وضع خوبی ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.