سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی یادآور ایثار و ایستادگی رزمندگان دربند رژیم بعثی صدام در جنگ تحمیلی هشت ساله است.

سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی یادآور ایثار و ایستادگیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به عنوان اسوه‌های صبر و استقامت به میهن اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

سالروز ورود آزادگان دفاع مقدس به میهن اسلامی یادآور رسالت و مسئولیت‌های خطیر ملت ایران در قبال حماسه مقاومت، ایثار و ایستادگی رزمندگان دربند رژیم بعثی صدام در جنگ تحمیلی هشت ساله است.

یکی از حقایق الهام بخش و درس آموز ملت‌ها در عرصه جنگ‌های تاریخی مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسیر شده در بند دشمن است که به تناسب نحوه پایداری و تحمل سختی‌ها و مرارت‌های دوران اسارت و تاثیری که در روند موفقیت‌ها و پیروزی‌های کشورشان داشته اند، نزد جامعه خود از جایگاه و ارزش درخورو شایسته‌ای برخوردار هستند.

روایت مقاومت رزمندگان اسلام و فرزندان آزاده ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله برابر جنایت و وحشی گری‌های رژیم بعثی عراق یادآور میزان پای بندی باور توصیف ناپذیر آنان به اهداف و آرمان‌های دینی، انقلابی و ملی است به گونه‌ای که در این عرصه، متحمل شکنجه و اذیت و آزار‌های فراوان گردیدند؛ اما درمقابل دشمن لحظه و ذره‌ای از خود سستی و ضعف نشان ندادند.

آزادگان نماد مقاومت و ایثارگری ملت ایران و سفیران استقامت و ایستادگی آنان در برابر جبهه دشمن و الگو‌های تاریخ ساز کشور برای امروز و فردای این سرزمین هستند.

آزادگان سرافراز و مقاوم پس از پایان جنگ تحمیلی و بازگشت به آغوش ملت و میهن، دفاع مقدس خود را در عرصه‌هایی جدید و متنوع تداوم بخشیدند و با نقش آفرینی‌های سترگ در روند پیشرفت و تعالی کشور به ویژه در صحنه‌های مدیریتی و حوزه‌های دانش بنیان، افتخارات ماندگاری را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم زدند که آثار و پیامد‌های آن در هر بخشی می‌تواند منشأ انگیزه سترگ و پیش روندگی برای نسل جوان امروز قرار گیرد.

این بیانیه در پایان با تبریک فرخنده روز ورود آزادگان به میهن اسلامی به خیل آزادگان سرافراز و خانواده معظم آنان، آزادگان را ذخیره راهبردی و پرچمداران صبر و استقامت زینبی و مبلغان فرهنگ و تاریخ مقاومت و دفاع مقدس ملت ایران در مقطع تاریخی حساس معاصر قلمداد و تاکید کرده است: در شرایطی که شمار عظیمی از آزادگان عزیز به دلایل ناشی از میراث دوره‌ اسارت به خیل شهدای گرانقدر پیوسته اند، اما ملت ایران همچنان از حضور و همراهی آنان در جامعه اسلامی بهره‌مند است و جا دارد با تأسی به رهنمود‌های مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) و تکریم و قدردانی از مجاهدت‌های توأم با بصیرت و هوشمندی این عزیزان، نسل جوان و نوجوان کشور را به درس آموزی از نقش آزادگان در تاریخ مقاومت و پایداری این سرزمین و سیره آنان در برابر دشمنان انقلاب و نظام ـ که به ویژه برای نسل امروز و مردم این مرز و بوم بسیار آموزنده و الهام بخش است ـ ترغیب و تشویق کرد.

آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها تحمل اسارت در اردوگاه‌های عراق، در ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ پای به میهن اسلامى گذاشتند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

استان چهارمحال و بختیاری دارای ۵۲۶ آزاده دوران دفاع مقدس می‎باشد و تا کنون ۱۶ نفر آنان به شهادت رسیده‌اند که شهادت ۸ نفر آنان در دوران اسارت صورت گرفت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.