استکبار همواره در حال توطئه علیه ملت ایران است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به دشمنی‌های دیرینه استکبار جهانی علیه ایران گفت: استکبار همواره در حال توطئه علیه ملت ایران است.

استکبار همواره در حال توطئه علیه ملت ایران استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی،در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز، با اشاره به آغاز دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: با نگاه به اعضای انتصاب یافته توسط رهبر معظم انقلاب در عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام، پی می‌بریم که تاکید معظم له بر حضور افرادی از سلایق مختلف سیاسی در این مجمع است و تقریبا همه گروه‌هایی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند، در مجمع تشخیص مصلحت نظام نماینده حضور دارند.

وی افزود: چتر انقلاب اسلامی وسیع و دربرگیرنده همه کسانی است که فکر و اندیشه آنان در مسیر انقلاب اسلامی است و مسئله انقلابی بودن و تعلق به مبانی اسلام و انقلاب در انتخاب‌ها مشهود است.

امام جمعه تبریز، با اشاره به اینکه تاکیدِ رهبر معظم انقلاب، بر حضور افراد باتجربه و باسابقه در ترکیب مجمع تشخیص مصلحت نظام است، یادآور شد: تخصص‌های مختلف و سوابق و تجربیات گوناگون در این انتخاب بروز یافته و ایشان اعضای مجمع را به دقت و انصاف در موضوع دعوت کرده اند و اعضای جدید باید این تذکرات و مصالح نظام را در نظر گرفته و رهمنودهای رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار دهند.

وی همچنین با تبریک ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به آیت الله هاشمی شاهرودی، از رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهت انتخاب آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه سابق تبریز به عنوان عضو جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکر کرد.

حجت الاسلام آل هاشم، با اشاره به فرا رسیدن سالگرد کودتای آمریکایی_انگلیسی 28 مرداد، خاطرنشان کرد: پس از سال 1332، محمدرضا شاه به دلیل استبداد و وابستگی به کشورهای خارجی از کشور فرار کرد و دولت انگلیس با همکاری آمریکا دولت ملیگرای مصدق را سرنگون کرد و این کودتا سبب شد تا حکومت استبداد پهلوی دوم استمرار، و ثروت‌های ملت را چپاول و غارت کنند.

وی ادامه داد: اما سرانجام نظام طاغوتی پهلوی با رهبری امام راحل ساقط شد که تاریخ درس‌های بزرگی از این کودتا به ما می‌آموزد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به دشمنی‌های دیرینه استکبار جهانی علیه ایران، یادآور شد: در جای جای تاریخ معاصر کشورمان، نشانه‌های خیانت، غارت و ظلم کشورهای استکباری علیه ملت ایران مشهود است.

وی افزود: همه مسئولین باید مراقب قدرت‌های شیطانی آمریکایی و انگلیس باشند، زیرا کودتای 28 مرداد نه تنها یک نمونه اقدامات آنان است بلکه نشان می‌دهد که آنان همواره در حال توطئه علیه ملت ما هستند.

حجت الاسلام آل هاشم، با اشاره به انتشار خبر شهادت شهید محسن حججی در هفته گذشته، خاطرنشان کرد: شهادت این مدافع دلیر حریم ولایت و امامت، دل مردم ایران را به درد آورد و این شهید بزرگوار شجاعانه برای دفاع از حرم حضرت زینب در میدان نبرد حضور یافت و به شهادت رسید.

وی ادامه داد: نقطه قابل تامل این است که روند اضمحلال گروه‌های تروریستی شدت یافته و به زودی با ریشه کنی این گروهک، ملت‌های مسلمان از شر آنان خلاصی خواهند یافت.

امام جمعه تبریز با اشاره به 26 مردادماه، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، گفت: آزادگان حق بزرگی بر این ملت دارند چراکه در میدان جهاد و رزم به تکلیف خود ادا کرده و در دوران اسارت نیز با مقاومت و صبر به انسان‌هایی بزرگ و آزاده تبدیل شدند.

وی همچنین با تبریک روز صنعت دفاعی، افزود: این روز را به برادران عزیز و پرتلاش وزارت دفاع و پشتیبانی که در تولید صنعت دفاعی تلاش می‌کنند تبریک گفته و خدماتشان را ارج می‌نهیم.

حجت الاسلام آل هاشم، خاطرنشان کرد: هفته گذشته اقدام مبارکی در استان انجام شد که دانش آموزان در کنکور امسال در 4 رشته از آذربایجان شرقی نفرات برتر کشوری شدند که امروز در نماز جمعه تبریز حاضر شده‌اند و بنده از این عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز، ویژگی‌های انسانهای برگزیده را اطاعت و شکرگزاری، تواضع، حلم و خویشتن‌داری دانست و افزود: تواضع به خاطر خدا انسان را بزرگ می‌کند و هرکس که تکبر نماید، خداوند او را زمین می‌زند.

انتهای پیام/خ

تاریخ درس‌های بزرگی از این کودتا به ما می‌آموزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.