مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی؛

بهره‌مندی از عنصر دین، بهترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بی‌هنری است که نتوانیم از عنصر دین در پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.

بهره‌مندی از عنصر دین، بهترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدشهاب‌الدین حسینی  مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در جلسه تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی که هدیه انقلاب اسلامی به مردم ایران بوده و به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شده است، رسالت سنگینی به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد بر عهده دارد.

وی درباره اهداف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی تشریح کرد: وظیفه اصلی سازمان، تبلیغ و تبیین فرهنگ قرآن و عترت، ترویج معارف قرآن و اهل بیت و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به مجموعه‌های وابسته به تبلیغات اسلامی اعلام کرد: در استان ما ۶۸۰ موسسه قرآنی و خانه قرآنی در حوزه‌های مختلف آموزش قرآن فعالیت می‌کنند و مرند نیز جزو شهرستان‌های فعال ما در این زمینه است.

وی افزود: هیئت‌های عزاداری مختلف که در شهرستان مرند فعالیت می‌کنند، از قدمت و سابقه زیادی برخوردار هستند که در قالب اتحادیه‌ها، کانون‌ها و شورای هیئات مذهبی باید خادم این مجموعه باشند.

دکترحسینی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: هرچند عرصه تبلیغ دین نباید فقط سنتی باشد اما باید امروزه مساجد را احیا کنیم و از کارکردهای متنوع و متعدد مساجد در عرصه دینی بهره بجوییم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین بر ضرورت همگام‌سازی عرصه تبلیغات با علم و فناوری روز تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه دشمن امروزه از طریق‌ شبکات مختلف ماهواره‌ای قصد نفوذ به بنیان خانواده‌ها را دارد، ما نیز باید خودمان را به تکنولوژی‌های روز مجهز و عرصه تبلیغات را به فضاهای مجازی گسترش دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه روحانیون مستقر در روستاها و نقاط مختلف استان باعث جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شوند خاطرنشان کرد: در کل استان آذربایجان شرقی ۱۳۶۰ روستای بالای ۸۰۰ نفر وجود دارد که طبق مصوبه باید هرکدام از این روستاها دارای روحانی مستقر باشند اما اکنون تنها ۱۰۶ روحانی مستقر داریم.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: موفقیت‌های تبلیغات اسلامی میسر نمی‌شود مگر اینکه همدلی و محبت بر فضای عمومی حاکم شود و اتحاد بین بخش‌های مختلف و مجموعه‌های وابسته برقرار باشد.

وی در پایان با تقدیر از زحمات ۶ساله حجت‌الاسلام جلیل پورتقی، حجت‌اسلاسلام مظفر رجب‌زاده را به عنوان سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی مرند معرفی کرد.

انتهای پیام/خ

ترویج معارف قرآن و اهل بیت و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.