سعیدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور؛

سالانه چهار هزار نفر قربانی مواد مخدر می‌شوند

نماینده مردم شهرستان مبارکه با بیان اینکه سالانه چهار هزار نفر قربانی مواد مخدر می‌شوند، گفت: 65 درصد همسر آزاری‌ها، 30 درصد کودک آزاری‌ها و 25 درصد قتل‌ها ناشی از مواد مخدر است.

سالانه چهار هزار نفر قربانی مواد مخدر می‌شوندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا سعیدی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی کشور، اظهار داشت: مخالفت‌های من نه بر اساس تعابیر و بد اخلاقی‌ها و از باب سنگ‌اندازی بلکه بر پایه عهد خود با ملت جهت اصلاح رویه‌ها و ساختارها و برنامه‌ها است.

سعیدی افزود: اهمیت و جایگاه وزارت کشور در سیاست داخلی، توسعه کشور و بهبود آن بر کسی پوشیده نیست و موارد مهمی مد نظر قرار دارد.

مخالف وزیر پیشنهادی وزارت کشور خاطر نشان کرد: هدف روشن شدن و شفاف‌سازی است و هیچ قصدی برای تضعیف دولت ندارم، همانگونه که مجلس نشان داده هر جا که لازم بوده در کنار سایر قوا بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم آقای روحانی شما را با رویکرد توسعه محور دعوت به همکاری کرد چرا فکر می‌کنید برای این مسیر اقدامات شایسته در 4 سال گذشته انجام داده‌اید آیا استانداران و مدیران با این ویژگی انتخاب شده‌اند چقدر در سال گذشته به استان‌ها خصوصا استان اصفهان سفر داشته‌اید تا از نزدیک واقعیت‌ها را ببینید.

سعیدی تأکید کرد: واقعا خودتان از عملکرد سیستم در هماهنگی‌ها خصوصا در ظرفیت توسعه‌ای و اقتصادی کشور برای حل معضل بیکاری و به کار گیری ظرفیت‌ها رضایت دارید؟

مخالف وزیر پیشنهادی وزارت کشور گفت: انتظار ما از شما به عنوان وزیر کشور این بود که تمام تلاشتان در جهت رضایت همکارانتان شود بدانید واقعیتی به نام مجلس وجود دارد طبق قانون اساسی شأن نماینده و وزیر یکسان است و ما ظرفیتی داریم که مهمترین قوانین و برنامه‌های توسعه بودجه در مجلس تصویب می‌شود اگر نقدی نمی‌کنیم بر حسب وظیفه نمایندگی ما است و به خاطر عملکرد خود دولت و به خاطر مردم است. البته بگویم که با برخی از رفتارها شأن مجلس و نمایندگان کم و زیاد نخواهد شد.

وی ادامه داد: آنهایی که حصار بین مجموعه دولت و ملت می‌کشند اینها استان‌ها را از ظرفیت نمایندگان محروم می‌کنند و در نهایت مردم نجیب و زحمت‌کش ضرر می‌کنند.

سعیدی افزود: اگر ما در برنامه بودجه امسال 30 درصد اعتبارات استانی را افزایش نمی‌دادیم چک‌های استانداران نمادین و نمایشی و بی‌اثر می شد.

مخالف وزیر پیشنهادی وزارت کشور گفت: آقای وزیر اجازه ندهید که مدیران شما مجلس را نادیده بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: آیا اطلاع دارید استانداری که با حکم شما استاندار شده در طول زمانی که از حضرت عالی حکم گرفته یک جلسه ملاقات مردمی نگذاشته است.

سعیدی خاطر نشان کرد: اکنون چند میلیون بیگانه غیر مجاز در کشور داریم که هم فرصت کار را از جوانان ما گرفته‌اند و هم مشکلات عدیده به وجود آورده‌اند.

مخالف وزیر پیشنهادی وزارت کشور عنوان کرد: هرچند انتظار مردم از روحانی معرفی یک وزیر زن در کابینه بود اما متأسفانه میزان استفاده شما از خدمات بانوان توانمند در وزارتخانه مورد قبول نبوده است؛ جا دارد شما به عنوان وزیر کشور به استانداران خود تأکید کنید حداقل در ادارات، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها بیش از این از توانمندی زنان شایسته استفاده شود، البته ما دنبال سهم‌خواهی نیستیم،

وی گفت: آقای رحمانی‌فضلی محور دیگر مخالفتم در حوزه مواد مخدر است اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر چه تأثیری تاکنون داشته است خصوصا در 4 سال گذشته؟

سعیدی بیان داشت: گزارشاتی به بنده ارسال شده که به استناد آن مستندات می‌توانم بگویم اقدامات کارآمد نبوده و دوست دارم توضیحات صریح و شفاف شما با وجود بودجه‌ای که برای این کار گذاشته بودند را بدانم.

مخالف وزیر پینشهادی وزارت کشور تأکید کرد: سه نگرانی که طبق نظرسنجی‌ها میان مردم وجود دارد تورم بیکاری و اعتیاد است.

وی اظهار داشت: در ایران 14 تا 15 میلیون نفر خانواده درگیر فرد معتاد وجود دارد نمی‌شود که واقعیت‌ها را پنهان کرد طبق مستندات موجود سالانه در کشور 4 هزار نفر قربانی مواد مخدر می‌شوند که عامل 50 درصد طلاق‌ها، 65 درصد همسرآزاری‌ها اعتیاد است.

سعیدی خاطر نشان کرد: 20 درصد جرایم خود مربوط به معتادان است، 45 درصد زندانیان به طور مستقیم با مواد مخدر در ارتباط هستند، 35 درصد سرقت‌ها، 25 درصد قتل‌ها همه این‌ها در گردش مالی ناشی از فروش مواد مخدر است که سه میلیارد دلار است.

انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی کشور

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار