تولید با طعم سنتی؛

جوان دهلرانی رویاهایش را عملی کرد+عکس

جوان کارآفرین دهلرانی توانست با تلاش و پشتکار علاوه بر خود برای 6نفر دیگر شغل ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ ، جوان کارآفرین دهلرانی توانست با تلاش و پشتکار علاوه بر خود برای 6نفر دیگر شغل ایجاد کند.

احسان تولید کننده ی جوانی است که سال ها بدنبال شغل اداری بود و نتوانست با مدرک کارشناسی پشت میز نشینی را تجربه کند، ذهن و فکر این جوان مملو از طرح و ایده هایی بود که برای اجرایی شدن حمایت های مالی نیاز داشت.

این جوان دهلرانی وقتی از آبادی های حومه شهر گذر می کرد یا مسیرش به منزل اقوام در روستاهای اطراف دهلران می خورد موسیقی گوشنواز زنگوله های گله گاو و گوسفند اهالی ،او را به رویا های دور و درازی می برد، خیلی دلش میخواست بتواند با وجود این همه گاو و گوسفند به تولید و اشتغال برسد.

بادست خالی و بنیه مالی ضعیف نمیشد کاری کرد اما با حمایت صندوق کارآفرینی و امید شهرستان دهلران اکنون نه تنها خودش به یک تولید کننده وکارآفرین موفق تبدیل شده بلکه برای چند تن  دیگر از جوانان شهر نیز  شغل پایدار ایجاد کرده است.

این جوان کارآفرین دهلرانی حالا دیگر دغدغه ی اشتغال ندارد و دربه در این اداره و آن آزمون نیست.ایده اش را باحمایت مالی به اجرا رسانده و دست چند نفر دیگر از جوان های شهر را هم گرفته و برایشان اشتغال ایجاد کرده است.

در کارگاه تولید لبنیات "بهار" روزانه یک تن محصول لبنی از جمله: دوغ ، ماست، سرشیر، کره، شیر مرغوب و چندین فرآورده لبنی دیگر تولید و به بازار عرضه می شود.

مصرف روزانه مردم دهلران حدود یک تن است و این روند تولید و عرضه به بازار داخلی ، دوسالی است که شروع شده و هر روز ادامه دارد .

سجاد، مهدی و محسن سه نفر از جوان هایی هستند که دراین کارگاه کوچک این کار آفرین  مشغول به کارند و از شغلشان راضی هستند .

آنها روزانه به تمیز کردن دستگاه های پاستوریزه و هموژنیزه شیر مشغولند و بعد از آن ظروف مربوط به ماست بندی و بطری های دوغ را در مکان های تعبیه شده در گرماخانه می چینند تا شیر ازطریق لوله و شیلنگ های مکانیزه دستگاه های بهداشتی جوش، هموژه و استریلیزه شیر، دراین ظروف ریخته شود و پس از گذشت زمان لازم به ماست محلی و دوغی گوارا تبدیل شوند.

فروشگاه های بزرگ سطح شهرستان و مغازه های محله ها مقصد این محصولات تولید شده در کارگاه "بهار" هستند.

فروشنده ها از اینکه یکی از محصولات فروششان ،تولید داخل شهرستان و حاصل تلاش جوان همشهریان آنها است  بسیار خوشحال هستند.

مردم نیز که دوسالی است این لبنیات محلی را در سبد غذایی خود جا داده اند از کیفیت و قیمت مناسب آن رضایت دارند.

این کار آفرین اضافه کرد: در صورتی که بیشتر حمایت شود می تواند کارگاه تولیدی اش را گسترش دهد و برای جوانان بیشتری شغل ایجاد کند.

 درصورتیکه بازارچه مرزی چیلات دهلران راه اندازی شود می تواند باصادرات لبنیات سنتی، علاوه بر افزایش تولید و اشتغال بیشتر، بخش عمده ای از بازار عراق را هم به دست بگیرد و باعث ارز آوری و رونق اقتصادی و تجارت شهرستان باشد.

انتهای پیام/ب

کارآفرین  جوان دهلرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جومونگ
۱۱:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
باباش به میلیارد میگه تومن در ضمن کارمنده ثبت احواله ، عزیز دل باباش سه تا سیلوی گندم داره کارشناسی هم نیست اول دبیرستان درسشو رها کرده البته اگه مدرک جهشی یا پولی نخریده، زمین کشاورزی تا دلت بخواد دارن و از همه جا میخورن موفق اونیه که از دست خالی بجایی برسه ...