دیدگاه شخصیت‌های سیاسی درباره توصیه‌های رهبر انقلاب به هیئت دولت

دیدگاه چند تن از شخصیت‌های سیاسی درباره توصیه‌های رهبر انقلاب به هیئت دولت را در این گزارش بخوانید.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) به مناسبت هفته دولت در دیدار با رئیس جمهور و اعضای دولت دوازدهم 12 توصیه داشتند.

ایشان با اشاره به ضرورت «کار و تلاش جهادی و مضاعف مسئولان برای رفع مشکلات»، با بیان توصیه های «شخصیتی، رفتاری و کاری» به اعضای هیأت دولت، «اقتصاد و مسائل معیشتی مردم» را مهمترین مسئله کشور برشمردند و تأکید کردند: جهت گیری‌ها باید از «اقتصاد رانتی و نفتی» به «اقتصاد مولّد و مردمی» تغییر یابد.

در این باره با "محمد خرسند عضو شورای مرکزی موتلفه"، "عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان"، "داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری"، "محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی"، "لطف‌الله فروزنده عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی"، "سید محمد حسینی عضو هئیت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی"، "پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان" به گفتگو پرداختیم.

 

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت و تأکید ایشان بر توسعه اقتصاد غیرنفتی و لزوم حرکت چرخ‌های اقتصاد از حالت رانتی به سمت مولد و مردمی اظهار داشت: اقتصاد نفت محور در کشور ما مانع از رشد استعدادها شده است و تا زمانی که این مسئله ادامه پیدا کند کشور به سوی نظم و ثبات مالی حرکت نخواهد کرد.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم که اقتصاد در فرآیند منطقی رشد کند که دولت قدر درآمدها را بداند چرا که درآمد بادآورده حاصل از فروش نفت باعث کاهش شاخص درآمد حاصل از تولید داخلی می شود.

دیدگاه شخصیت‌های سیاسی درباره توصیه‌های رهبر انقلاب به هیئت دولت

سروری تصریح کرد: ما باید بسترهای مناسب برای تولید سرمایه را پیدا کنیم و نقش نفت را در اقتصاد کشور کمرنگ کنیم به عنوان مثال کشور ما جاذبه گردشگری و مذهبی بالایی دارد و ما می‌توانیم از این موهبت برای بالا بردن سطح درآمد کشور بدون دخالت نفت استفاده کنیم.(بیشتر بخوانید)

۶ سال پیش

محمد خرسند در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت مبنی بر "آمارهای ارائه شده در بخش اقتصاد بر اساس مبانی علمی مطرح می‌شود اما این آمارها به‌طور کامل و در همه‌جا، نشان دهنده وضع واقعی کشور و زندگی مردم نیست، بنابراین در این میان مشکلی وجود دارد که باید آن را شناخت و حل کرد" گفت: این وضعیت نشان می‌دهد که یک جای کار مشکل دارد و دولت نباید با تکیه بر آمارها خود را فریب دهد.

دیدگاه شخصیت‌های سیاسی درباره توصیه‌های رهبر انقلاب به هیئت دولت

عضو شورای مرکزی موتلفه با اشاره به اینکه آمار دولت حاکی از کاهش تورم و رشد اقتصادی است، اظهار داشت: اما در واقعیت وقتی به کوچه و بازار و سر سفره مردم می‌رویم رشدی نمی‌بینیم و این نشان می‌دهد که روند فعلی دارای اشکال است و دولت نباید با آماری که دستگاه‌ها جلوی وزرا می‌گذارند خود را فریب دهد.

وی تصریح کرد: دولتمردان باید از طبقات بالایی وزارتخانه‌ها که آسانسور‌ها و راه پله‌های آن قفل است و فقط افراد خاصی به آنجا راه می‌یابند بیرون آمده و به میان مردم کوچه و بازار بیایند تا مشکلات را شناسایی کرده و برای آن برنامه ریزی کنند.(بیشتر بخوانید)

۶ سال پیش

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مینی بر اینکه "تحمل شنیدن صدای مخالف را داشته باشید و با بالا بردن حلم خود که همان ظرفیت درونی است، از نقادی استقبال و استفاده کنید" گفت: نقد پذیری مسئولان سبب می‌شود که مردم به این باور برسند که همه مسئولان برای مردم کار می‌کنند و بدون تردید انتقادپذیری لازمه رشد فردی، اجتماعی، مدنی و سیاسی جامعه است.

دیدگاه شخصیت‌های سیاسی درباره توصیه‌های رهبر انقلاب به هیئت دولت

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان با ابراز تأسف از اینکه فرهنگ نقد کردن در جامعه ما نباید متاثر از اطلاعات غلط و یا جوسازی‌های سیاسی و حزبی باشد اظهار داشت: اگر این فرهنگ تبدیل به یک فرهنگ پارلمانی شود که انتقادات بر اثر مستندات و اخلاقیات مطرح شوند، آن وقت برای پیشرفت کشور هم مؤثر خواهند بود.(بیشتر بخوانید)

۶ سال پیش

داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قسمت‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای دولت مبنی بر اینکه جهت گیری‌ها باید از «اقتصاد رانتی و نفتی» به «اقتصاد مولّد و مردمی» تغییر یابد، اظهار داشت: بیانات رهبری در دیدار با کابینه دوازدهم حاوی نکات کارشناسی شده‌ای بود که ناشی از تجربه و شناخت دقیق ایشان از مسائل و مشکلات کشور است.

دیدگاه شخصیت‌های سیاسی درباره توصیه‌های رهبر انقلاب به هیئت دولت

وی ادامه داد: توجه به رهنمودهای رهبری برای حل مشکلات کشور راهگشا، مفید و ارزنده است و قطعا دولت آنها را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد چنانچه یکی از رمزهای موفقیت دولت آقای روحانی توجه به رهنمودهای رهبری بوده است. (بیشتر بخوانید)

۶ سال پیش

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قسمت‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای دولت دوازدهم مبنی بر اینکه جهت گیری‌ها باید از «اقتصاد رانتی و نفتی» به «اقتصاد مولّد و مردمی» تغییر یابد، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب موضوع مهم نجات اقتصاد کشور از نفت مطرح بود و اقداماتی هم در این زمینه صورت گرفته است.

دیدگاه شخصیت‌های سیاسی درباره توصیه‌های رهبر انقلاب به هیئت دولت

 

وی ادامه داد: به نظرم اتکای اقتصاد کشور به نفت افزون بر اینکه مانع از دستیابی به اقتصاد مولد می‌شود، به عنوان خطری از سوی دشمنان مطرح است که ما را با نخریدن نفت و فشار برای کاهش قیمت آن، تهدید می‌کنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: راه نجات اقتصاد کشور، مردمی کردن و دوری از اقتصاد دولتی و نفتی است که می توان با برنامه، اقتصاد دولتی فعلی را به مردمی تبدیل کرد.(بیشتر بخوانید)

۶ سال پیش

لطف‌الله فروزنده عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قسمت‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای دولت دوازدهم مبنی بر اینکه جهت گیری‌ها باید از «اقتصاد رانتی و نفتی» به «اقتصاد مولّد و مردمی» تغییر یابد، اظهار داشت: از مولفه‌های شکوفایی اقتصادی کشور رونق تولید داخلی، مردمی شدن اقتصاد و جلوگیری از رانت است.

وی ادامه داد: توجه به تولید داخلی، اشتغال مولد را در پی دارد ضمن اینکه باید تولید داخلی، قدرت رقابت، قیمت و کیفیت مناسبی داشته باشد.

دیدگاه شخصیت‌های سیاسی درباره توصیه‌های رهبر انقلاب به هیئت دولت

فروزنده تصریح کرد: هنگامی که رانت و فساد در اقتصاد ما وجود دارد هیچ بخش خصوصی سالمی نمی‌تواند فعالیت کند، لذا مقام معظم رهبری نکته کلیدی را تاکید کردند که اگر بخواهیم مردم وارد میدان شوند باید اقتصادمان شفاف باشد و به معنای واقعی فضای رقابتی شکل بگیرد.(بیشتر بخوانید)

۶ سال پیش

سید محمد حسینی عضو هئیت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و دبيركل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره فرمایشات مقام معظم رهبری درديدارباهيئت دولت در خصوص جهت‌گیری اقتصاد از «رانتی و نفتی» به «مولدی و مردمی» و نقش دولت در این حرکت اظهار داشت: بحث رهایی از وابستگی به نفت از ابتدای انقلاب مطرح شده اما هنوز تحقق پیدا نکرده است.

دیدگاه شخصیت‌های سیاسی درباره توصیه‌های رهبر انقلاب به هیئت دولت

عضو هئیت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه در مقاطع مختلف تلاش‌هایی صورت گرفته است، ادامه داد: در شرایط تحریم هم دیدیم که این وابستگی مشکلات فراوانی را برای کشور ایجاد کرد. امروز که موضوع اقتصاد مقاومتی جدی‌تر شده باید براى كاهش وابستگی به نفت درحوزه اقتصاداولويت قائل شد و از ظرفیت‌های فراوانی که در کشور وجود دارد استفاده کرد.

وی تصریح کرد: ایران کشورى وسیع و پهناور با معادن فراوان و جايگاه قابل توجهى درکشاورزی، صنعت،گردشگرى وبهره گيری ازظرفيت فضاي مجازی برای درآمدزايی است که اگر به اين امور بهاء كافى داده شود می‌توان هم کشور را از وابستگی رها کردو هم زمینه اشتغال جوانان را به صورت گستره فراهم نمود.(بیشتر بخوانید)

۶ سال پیش

انتهای پیام/

شخصیت های سیاسی درباره توصیه های رهبر انقلاب به هیئت دولت چه می گویند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار