در اولین نشست خبری سخنگوی شورای پنجم شهر تهران؛

برگزاری علنی جلسه های یکشنبه عمل به قانون است

سخنگوی شورای پنجم شهر تهران گفت: طبق قانون جلسات شورای شهر باید به صورت علنی باشد و ما نیز با علنی کردن روزهای یکشنبه به قانون پایبند هستیم.

برگزاری علنی جلسه های یکشنبه عمل به قانون استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن  قدردانی از آیت‌الله طالقانی که پایه‌گذار نهاد شوراها بود،اظهار کرد: مطلع هستید که جلسات مختلفی از سوی شورای پنجم تا تشکیل جلسه رسمی برگزار و مسائل مختلف  بررسی شد، در کنار این جلسات کمیسیون‌های موقت شش گانه نیز تشکیل دادیم که ماموریت بررسی وضع موجود شهرداری را در دست داشت.

وی ادامه داد: از مسئولین و معاونین شهرداری تهران نیز در این جلسه دعوت کردیم که مشورت‌ های خیلی خوبی به ما ارائه دادند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه ارتباطات و جلساتی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برقرار شد و یک شورای 51 نفره متشکل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهران و شورای شهر تهران بوجود آمد که ماموریت بررسی مسائل و مشکلات راهکارها را به عهده خواهد داشت، ادامه داد: یکی از نتایج خوب این شورا لایحه‌ درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و مدیریت یکپارچه شهرداری است که امیدواریم زودتر تعیین تکلیف و موثر واقع شود.

وی در خصوص انتخاب شهردار تهران گفت: ما در اولین جلسه شورا در تاریخ یکم شهریور، نجفی را به عنوان شهردار انتخاب و بلافاصله مدارک لازم را به وزارت کشور ارسال کردیم، تلقی ما این بود که ظرف یکی دو روز حکم شهردار از سوی وزارت کشور صادر شود اما این اتفاق نیفتاد و در جلسه‌ای که با چند تن از اعضای شورا به خصوص رئیس شورا با وزیر کشور داشتیم گفتند باید فرآیند قانون طی شود و نظرشان بر این بود که شما طبق روال طبیعی سرپرست انتخاب کنید، بنابراین اجماع دوستان بر این شد که سرپرست انتخاب شود در نهایت سلیمی به عنوان سرپرست انتخاب  شد.

اعطا در رابطه با علنی شدن جلسه روزهای یکشنبه شورا بیان کرد: طبق قانون جلسات شورا علنی است و ما هم با علنی کردن روزهای یکشنبه همانند سه‌شنبه به قانون پایبند هستیم.

سخنگوی شورای پنجم شهر تهران یادآور شد:در صورت نیاز به غیر علنی برگزار شدن جلسات باید رای‌گیری و دو سوم آرا اخذ شود تا جلسه به صورت غیرعلنی برگزار شود.

اعطا در پایان خاطرنشان کرد: شورای شهر هر هفته نشست خواهد داشت که امیدوارم باب گفتگو با اصحاب رسانه وزمینه برای ارائه پیشنهادات آنها فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار