رییس مرکز بهداشت شهدای والفجر خبر داد؛

تعطیلی ۶ واحد صنفی عرضه کننده قلیان در شیراز

۶ واحد‌صنفی عرضه کننده قلیان در شهر شیراز تعطیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر عبدالحسین فرح بخش رییس مرکز بهداشت شهدای والفجر، گفت: در ادامه اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر، ۶ واحد صنفی را که اقدام به عرضه قلیان می‌کردند، تعطیل کرد.


وی افزود: ۶ باب واحد صنفی شامل چهار باب کافی شاپ و دو باب چایخانه که اقدام به عرضه قلیان می‌کردند، با تشکیل پرونده و ارسال پرونده متخلفان به مراجع، با دستور مقام قضایی از سوی مرکز بهداشت تعطیل شد.


فرح بخش با بیان اینکه سیمای بیماری‌ها از بیماری‌های واگیر به سمت بیماری‌های غیر واگیردار تغییر یافته و مصرف دخانیات و به ویژه قلیان به صورت گسترده و سازمان یافته قشر بالنده جامعه یعنی جوانان را هدف قرار داده است، حاصل این امر را گسترش بی رویه مصرف قلیان در بین جوانان در جمع‌های دوستانه و خانوادگی عنوان کرد که باعث شده تا زشتی این مسئله از بین رفته و افراد از کشیدن قلیان اصلا احساس بدی نداشته باشند.


وی در بیان خطرات استفاده از قلیان‌های میوه‌ای اظهار داشت: طبق مطالعات وزارت بهداشت، توتون‌های میوه‌ای از بی کیفیت‌ترین توتون‌ها است که با پوشش مواد شیمیایی یا معطر قابل استفاده شده اند و به طور عمده باعث سرطان زایی می‌شوند.
انتهای پیام/ر


برخورد با واحد‌های صنفی عرضه کننده قلیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار