راه اندازی سامانه ثبت‌نام اهدای عضو در استان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه ثبت‌نام و دریافت کارت اهدای عضو در استان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ اورنگ ایلامی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام و دریافت کارت اهدای عضو در استان خبر داد و گفت: امیدواریم مردم بیش از پیش به این موضوع تمایل داشته و از آن استقبال کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای توسعه این فرهنگ در استان، افزود: خوشبختانه با کارها و اقدامات انجام شده طی سال‌های اخیر این فرهنگ به خوبی نهادینه شده است.

اورنگ ایلامی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اهدای عضو رتبه نخست و برتر کشور را دارد، افزود: استان‌های یزد و فارس در رتبه‌های دوم وسوم هستند.

ایلامی با اشاره به رضایت 77 تا 98 درصدی خانواده‌های اهداکننده عضو از این کار خود، ادامه داد: مردم به خوبی با اهمیت، آثار و برکات معنوی اهدای عضو آشنا شده اند و انجام این کار آرامشی برای دل خود و توشه‌ای برای بیمار مرگ مغزیشان است .

سرپرست دانشگاه علوم پزشک کهگیلویه و بویراحمد به تعداد اعضای برداشته شده از بیماران مرگ مغزی در استان از سال 90 تاکنون اشاره کرد و گفت: حدود 447 عضو برای پیوند به بیماران نیازمند از این بیماران برداشته شد.

وی،گفت: حدود 97 درصد از این اعضا به بیماران نیازمند پیوند زده شد که حدود 440 پیوند موفقیت‌آمیز بوده است ضمن اینکه در حال حال حاضر 400 نفر از این تعداد در قید حیات هستند.

 

انتهای پیام/ش

کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست اهدا عضو در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زینب الهی
۱۶:۰۸ ۰۴ مهر ۱۳۹۶
رضایت خداوند