اجرایی طرح آبرسانی به زمین های کشاورزی بابا کلان

عملیات اجرایی آبرسانی به 580 هکتار از زمین‌های کشاورزی روستای بابا کلان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  روستای یک هزار و 400 نفری باباکلان در 45 کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در آیین کلنگزنی آبرسانی به اراضی کشاورزی بابا کلان گفت: این طرح با 208 میلیارد ریال اعتبار و مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا به مدت 2 سال اجرا می‌شود.

جعفر گوهرگانی بیان کرد: برای اجرای این طرح مخزن یک هزار مترمکعبی، خط انتقال، ساختمان برق، اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و درختکاری پیش‌بینی‌شده است.

ایجاد 300 فرصت شغلی جدید با بهره برداری از طرح   آبرسانی به زمین های کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از دهیار و شورای اسلامی این روستا خواست تا با تشکیل تعاونی آب بران زمینه خدمات رسانی به بهره برداران فراهم شود.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اجرای طرح گازرسانی به روستای باباکلان و کلنگزنی طرح آب آشامیدنی به روستای باباکلان در آینده نزدیک و شروع عملیات اجرایی این طرح روند توسعه این منطقه در چهار سال گذشته را خوب ارزیابی کرد.

غلامرضا تاجگردون با یادآوری در حال اجرا بودن چندین طرح بزرگ مانند آبرسانی چهار شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده، طرح راهسازی پاتاوه به دهدشت با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: بهره وری از ظرفیت مؤسسات اقتصادی با رویکرد محرومیت‌زدایی راهکاری برای توسعه مناطق محروم است.

شهرستان 120 هزارنفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.