برگزاری جشن ستارگان برای دومین سال پیاپی در بویراحمد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت:برای دومین سال پیاپی جشن ستارگان که تجلیل از نخبگان فرهنگی و کارکنان و همچنین دانش‌آموزان را خواهیم داشت در روز 22 شهریور امسال در سالن دکتر عسکریان برگزارر می‌شود.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید علی‌اکبر هاشمی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر اظهار کرد: باید از رهنمودهای ائمه باید در حوزه تعلیم و تربیت استفاده کنیم تا مشکلات و آسیب‌ها به حداقل برسد به خصوص از سیره امام علی(ع) که ما را در زندگی به مرز خوشبختی می‌رساند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه آموزش و پرورش فرا وزارتخانه‌ای است و گستردگی زیادی دارد, افزود: رسانه‌ها در این بین نقش مهمی دارند.

وی با بیان این که اصحاب رسانه ما را بسیار کمک کرده‌اند افزود: رسانه‌ها مشکلات ما را اطلاع‌رسانی و تاکنون کمک و یاری آن‌ها گره‌گشای مشکلات آموزش و پرورش بوده است.

این مسؤول به بخشی از عملکرد آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: حدود ۵۷ هزار دانش‌آموز داریم که ۳۷ درصد کل استان بوده و نرخ تراکم ۲۲ نفر در هر کلاس است و از میانگین استانی برای هر کلاس ۴ نفربیشتر است.

این مدیر در ادامه گفت: در بویراحمد به هر ۱۴ دانش‌آموز یک نیرو اختصاص داد شده و در استان به هر ۱۰ دانش‌آموز یک نیرو اختصاص داده شده و ۷۲ درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی هستند و ۵۰ درصد از مدارس غیر دولتی استان در این شهرستان است.

وی گفت: ۲۸۰ نفر مدیر آموزشگاه داریم و ۵۴۰ نفر معاون و ۲۶۴ نفر سرایه‌دار و خدمتگذار و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر معلم داریم و ۵۱ درصد از کارکنان ما مرد هستند و ۴۰ درصد از زنان فرهنگی استان در این شهرستان هستند.

این مسؤول گفت: ۱۲۰۰ نفر نسبت به سایر مناطق با توجه به تراکم بالای دانش‌آموزی نیرو کم داریم و در مقطع ابتدایی امسال ۱۸۶ نفر کم داریم که از طریق نیروهای فارغ‌التحصیل و از طریق نیروهای انتقالی و استخدامی تأمین می‌کنیم.

مدیر آموزش و پروش شهرستان بویراحمد در ادامه اظهارات خود با بیان این که با همدلی همه مدیران برای پیشبرد امر آموزش و پرورش اقدام می‌کنیم, اظهار کرد: برنامه راهبردی را در سال ۹۵ تدوین کردیم که در آن برنامه راهبردی ۱۰ سیاست را به عنوان استراتژی انتخاب کردیم و با همکاران میثاق نامه‌ای را امضا کردیم و بر اساس ارزش‌ها فعالیت در مدارس انجام می‌شود که نظم و انظباط و همچنین پایبندی به ارزش‌ها در راس برنامه‌ها قرار دارد.

وی به ۹ استراتژی این مدیریت اشاره کرد و گفت: یک سری برنامه‌های عملیاتی را تدوین و اجرا و نتایج را ارزیابی کردیم و نتایج خوبی حاصل شد که نشان داد مسیر درستی داریم که در صورت ادامه دادن این مسیر به چشم انداز سه ساله خود خواهیم رسید.

هاشمی گفت: در پایان سال تجزیه و تحلیل کردیم و دبیران و را بر اساس آن سازماندهی کردیم که به بهترین نحو ممکن انجام گرفت و طرح‌های کیفیت‌بخشی در دستور کار قرار گرفت که طرح تعالی و مدیران ارزیاب و ارزشیابی مستمر و ارزشیابی مدیران و دبیران و برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و ارتباط موثر با اولیا و شناسایی دقیق دانش‌آموزان در زمره آن قرار گرفت.

وی با بیان این که فرهنگ قرآن و نماز در آموزش و پرورش شهرستان ما نهادینه شده است از سال گذشته در پروژه مهر از طرف ارزیابان کشوری بیش از ۹۸ امتیاز آوردیم که رتبه اول کشور و استان را در سال گذشته در پروژه مهر کسب کردیم.

این مسؤول در ادامه اظهارات خود با بیان این که امسال در سال جدید ۱۴۰ رتبه کشوری و استانی را کسب کردیم, افزود: این به دلیل اجرای برنامه‌های ما در آموزش و پرورش شهرستان بود و البته به نقاط ضعف و اشکال‌های خود هم پی‌بردیم.

وی گفت: درصد قبولی ما در سوم متوسطه یک و سه دهم افزایش یافته است که نشان می‌دهد همکاران ما در مدارس تلاش‌های بسیار خوبی داشته‌اند و این برنامه‌ها جوابگو بوده و یک مدرسه معارف اسلامی در یاسوج داریم که رتبه دو کشوری را کسب کرده است.

وی به درخشش دانش‌آموزان استان در کنکور اشاره کرد و گفت: رتبه ۱۰ تجربی کشور و رتبه ۵ منطقه سه در علوم انسانی و رتبه ۷ علوم تجربی منطقه سه از شهرستان ما بوده است.

هاشمی با اشاره به برگزاری جشن ستارگان در بویراحمد اشاره کرد و گفت: برای دومین سال پیاپی جشن ستارگان که تجلیل از نخبگان فرهنگی و کارکنان و همچنین دانش‌آموزان را خواهیم داشت در روز 22 شهریور امسال در سالن دکتر عسکریان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ

کسب رتبه‌های بی نظیر کنکور توسط دانش‌آموزان بویراحمدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.