دبیرکمیته هماهنگی ورزش مهاجرین:

مهاجرین نمی‌توانند عضو تیم ملی باشند

محمد عبیدی گفت:مهاجرین نمی‌توانند در مسابقات تیم ملی ایران حضور داشته باشند

مهاجرین نمی‌توانند عضو تیم ملی باشندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد عبیدی» دبیر کل کمیته هماهنگی و سامان دهی ورزش مهاجرین افغانستان و مسوول کمیته ووشو مهاجرین در رابطه با گلایه برخی ورزشکاران مهاجر در رابطه با عدم پذیرش جهت شرکت در مسابقات تیم ملی ایران گفت: قوانین مربوط به شرکت در تیم ملی یک کشور داشتن تابعیت است و این قانون بین المللی است.

دبیر کل کمیته هماهنگی و سامان دهی ورزش مهاجرین افغانستان با بیان اینکه بسیاری از این ورزشکاران بدون داشتن اطلاع از این قوانین در تمرینات شرکت می‌کنند و حتی مربیان آنها نیز از قوانین اطلاع ندارند تاکید کرد: تنها افرادی که تابعیت یک کشور را دارند می‌توانند در مسابقات تیم ملی آن کشور شرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: مهاجرینی که در ایران حضور دارند حتی اگر دارای اقامت طولانی هم باشند تنها در صورتی می توانند عضویت تیم ملی ایران را داشته باشند که دارای تابعیت ایران باشند.

دبیرکل کمیته ساماندهی ورزش مهاجرین تصریح کرد: این قوانین بین المللی است و در همه کشورهای جهان عضویت در تیم ملی یک کشور منوط به داشتن تابعیت همان کشور است.

وی با اشاره امضا تفاهمنامه ای بین وزارت ورزش جوانان افغانستان و وزارت ورزش و جوانان ایران خاطرنشان کرد: در این تفاهمنامه که در سال 94 به امضا رسید قرار شد تا مشکلات مربوط به ورزش مهاجرین برطرف شود.

دبیرکل کمیته هماهنگی و سازمان دهی ورزش مهاجرین برگزاری دوره های آموزشی برای مهاجرین را بخشی از این توافقنامه عنوان کرد و گفت: در همین راستا دوره داوری ووشو ساندا ویژه مهاجرین برگزار در ماه عقرب برگزار خواهد شد.

عبیدی با اشاره به تشکیل کمیته ساماندهی ورزش مهاجرین که تنها کمیته رسمی زیر نظر وزارت امورخارجه افغانستان است، خاطرنشان کرد: در این کمیته بر ایجاد ساماندهی ورزشکاران مهاجر افغانستان تایید شد.

/انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.