هاشمی خبر داد:

جمعیت دانشجويى کشور تا سال 1400 نصف می شود

سرپرست وزارت علوم گفت: از سال 89 تا به امروز جمعیت دانشجویی دانشگاه پیام نور کمتر از نصف شده است، جمعیت دانشجویی ما در سال 1400 هم به نصف خواهد رسيد.

جمعیت دانشجويى کشور تا سال 1400 نصف می شودبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید ضیا هاشمی در نشست روسای دانشگاهی پیام نور که امروز در دانشگاه پیام نور کرج برگزار شد گفت: آنچه برای ما مسلم و جزء سرمایه های بزرگ برای خانواده نظام دانشگاهی به شمار می رود حفظ صیانت از این گنجینه گرانبهای آموزش عالی است که دانشگاه پیام نور در راس آن قرار دارد.

سرپرست وزارت علوم تصریح کرد: توقع ما از آموزش عالی این است که در سطح بین المللی و در داخل کشور با چشمانی بینا نظارگر جامع باشد و با یک دیدگاه کلی به آموزش عالی بپردازد. ما نسبت به حوزه آموزش عالی مسئول هستیم به طوری که باید به آن نگاه ویژه ایی داشته باشیم. نمی توانیم چشمانمان را در درک مسائل و چالش های آموزش عالی ببندیم، حتما باید با آینده نگری به درک مسائل بپردازیم.

سرپرست وزارت علوم تاکید کرد: ما به عنوان یک مجموعه دانشگاهی باید از تجربیات گذشتگان پند بگیریم و از بهترین گزینه ها برای بهتر و موفق شدن آموزش عالی استفاده کنیم.

هاشمی گفت: امروز قرین به 500هزار دانشجو در 500 واحد دانشگاهی چه در داخل و خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند و این خود یک افتخار برای آموزش عالی به شمار می رود.

وی بیان کرد: در چندین سال گذشته از سال 89 تا به امروز در مدت زمان 7 سال جمعیت دانشجویی دانشگاه پیام نور کمتر از نصف شده است و طی برآوردهای صورت گرفته جمعیت دانشجویی ما در سال 1400به نصف خواهد رسيد. نباید چشمانمان را بر روی آینده ببندیم و باید برای چندین سال آینده از امروز برنامه ریزی کنیم تا با چالش آموزش عالی روبرو نشویم.

سرپرست وزارت علوم در ادامه با تاکید بر اینکه عمده بودجه مالی دانشگاه پیام نور از شهریه دانشجویان تامین می شود گفت: دانشگاه ها باید با تولید علمی و ثروت آفرینی بتوانند منابع خود را تامین کنند.

هاشمی ادامه داد: ما باید با کمک یکدیگر و بر اساس افق چندین ساله آموزش عالی برنامه های این دانشگاه را تشریح و بتوانیم آینده این دانشگاه بدون استثنا سرمایه دانشگاه باید حمایت شود و بدون شک سرمایه بخش مهم آموزش عالی است.

مسائل حوزه آموزش باید درونی حل شود

هاشمی آموزش عالی را به عنوان نهاد خانواده خواند و گفت: حوزه آموزش عالی مانند یک خانواده است و مسائل آن باید در درون آن و بدون دخالت کسی و با آرامش حل شود.

وی ادامه داد:ما در معرض تغییرات هستیمو باید با کمک یکدیگر این بار سنگین که بر دوش آموزش عالی است را برداریم و صرفا برای انجام این کار نیاز به یک فرصت داریم تا بتوانیم افق های پیش رو را بهتر ببینیم.

سرپرست وزارت علوم بیان کرد: امروز دانشگاه پیام نور با داشتن ظرفیت های بالا در بحث ارائه آموزش های مجازی می تواند با روش های جدید در دنیا به تحقق برسد و این دانشگاه باید به پایگاه جهان اسلام در دنیای امروز تبدیل شود.

هاشمی یادآورشد: ما باید نیازهایمان را بر اساس ظرفیت هایمان خرج کنیم تا به مشکل خاصی در آینده نخوریم

 

انتهای پیام/

حضور سرپرست وزارت علوم در نشست روسای دانشگاهی پیام نور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
دانشگاه آزاد غیر انتفاعی و پیام نور و علمی کاربردی و فنی حرفه ای باید کلا حذف بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
دانشگاه آزاد غیر انتفاعی و پیام نور و علمی کاربردی و فنی حرفه ای باید کلا حذف بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
دانشگاه آزاد غیر انتفاعی و پیام نور و علمی کاربردی و فنی حرفه ای باید کلا حذف بشن
آخرین اخبار