ربیعی خبر داد

آماده‌سازی 150 شرکت برای واگذاری و خروج از بنگاه‌داری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال آماده‌سازی 150 شرکت برای واگذاری و خروج از بنگاه‌داری هستیم که آیین نامه آن در حال تدوین است تا در شورای عالی رفاه به تصویب برسد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه همایش گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: تلاش کردیم صندوق بازنشستگی به محل زندگی اجتماعی بازنشستگان تبدیل شود، به همین دلیل خانه های امید را به 43 خانه توسعه دادیم و امیدواریم در همه شهرها یک خانه امید افتتاح شود.

 وی با بیان اینکه برای خرید خودرو طرح لیزینگی ارائه شد که 43هزار نفر در آن ثبت نام کردند، افزود:در مرحله اول به یکهزار نفر، وام 17.5 میلیون تومانی برای خرید خودرو تعلق می گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعطای وام 4 میلیونی به بازنشستگان خبر داد و گفت: 1200 میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع پیش بینی شده است.

ربیعی برای بهبود وضعیت صندوق های بازنشستگی از تغییر رویکرد در صندوق و سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این تغییر رویکرد از بنگاه داری به سرمایه گذاری است چراکه شیوه بنگاه داری و واگذاری شرکت ها نوعی جفا به صندوق ها بوده است.

وی تصریح کرد: در گذشته بابت تسویه بدهی ها، واگذاری هایی صورت گرفت، وقتی این شرکت ها را از برخی دستگاه‌ها گرفتند و به صندوق ها دادند هرگونه حمایت را از آنها برداشتند، در حالیکه شرکت ها در شرایط رها شدگی بودند.

ربیعی گفت: از سوی دیگر شیوه اداره دولتی بدون اصلاح ساختار صورت گرفت و این شرکت ها به اجبار به صندوق ها واگذار شدند که آخرین آنها «صندوق فولاد» بود و در سال 92 اموالی را به صندوق فولاد دادند که خود آنها نیاز به سرمایه گذاری مجدد دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در صنایع انرژی و دارو در تامین اجتماعی، در صنایع دانش بنیان و تکنولوژی های ارتباطی و همچنین بازار سرمایه و بورس خواهیم ماند و سیاست‌های انبساطی اتخاذ می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در حال آماده سازی 150 شرکت برای واگذاری و خروج از بنگاه داری هستیم،گفت:تدوین آیین نامه شیوه واگذاری شرکت ها در حال اتمام است تا در شورای عالی رفاه تصویب شود.

 ربیعی با بیان اینکه به سمت سرمایه گذاری های غیربنگاه داری حرکت می کنیم، گفت: اداره بنگاه‌های گسترده نمی‌تواند در دل صندوق های کوچک اتفاق بیفتد و بنگاهای زیانده باید تبدیل به سرمایه گذاری بهتری شود و سعی می کنیم از قالب بنگاه داری خارج شویم.

انتهای پیام/

پیش بینی اعتبار 1200 میلیاردی برای وام بازنشستگان تامین اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
واگذاری پالایشگاه به بخش خصوصی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
واگذاری پالایشگاه به بخش خصوصی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
واگذاری پالایشگاه به بخش خصوصی
آخرین اخبار