بازپس گیری ۸۵ هکتار از اراضی ملی از سودجویان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۸۵ و ۴ دهم هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی تصرف شده در کهگیلویه و بویراحمد از دست سودجویان بازپس گیری شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال و اراضی ملی و منابع طبیعی استان گفت: با همکاری دستگاه قضایی در این مدت 6 هزار اصله نهال غیرمجاز در عرصه های منابع طبیعی جمع آوری و 123 هکتار در بدو تصرف از دست سودجویان نیز رفع تصرف شده است.

عزت اله بهشتی فر از کاهش 45 درصدی مساحت آتش سوزی ها جنگلهای استان نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: پارسال 70 فقره آتش سوزی به مساحت 902 هکتار در جنگلهای استان به وقوع پیوسته این در حالی است که امسال 500 هکتار از جنگلهای استان بر اثر 87 فقره آتش سوزی از بین رفت.

وی گفت: 350 هزار هکتار از عرصه های مناطع طبیعی در 26 نقطه در معرض خطر آتش سوزی شناسایی ،پهنه بندی و با انتخاب دیده بان و ارائه کلاسهای آموزشی در قالب طرح حفاظت مشارکتی به مردم واگذار شده که تاثیر به سزایی در کاهش مساحت آتش سوزی ها در استان داشته است.

بهشتی فر کشت گیاهان دارویی از جمله آنغوزه ،باریجه و کرفس در سطح 34 هزار هکتار ،جنگل کاری از نوع بادام در 36 هزار هکتار با مشارکت مردم را از اقدامات مهم این اداره برای اصلاح ،احیا و حفظ مراتع و جنگلهای استان برشمرد و افزود: ساخت پارک جنگلی به مساحت 10 هکتار در تنگ مهریان یاسوج با کمک محکومان قضایی مرتبط با منابع طبیعی و همچنین انعقاد قرارداد با مشاور به مساحت 170 هزار هکتار برای اجرای طرح کاداستر و صدور سند تک برگ برای اراضی ملی در سال گذشته از دیگر اقدامات این اداره برای تحقق این مهم بوده است.

وی کمبود نیروی انسانی ،اعتبار و تجهیزات را از مهمترین مشکلات پیش روی این اداره برشمرد و خواستار رفع آنها شد.

بهشتی فر با انتقاد از پرداخت نکردن میزان خسارتهای ناشی از تخریب منابع طبیعی از سوی دستگاههای اجرایی و همچنین اجرای طرحهای عمرانی توسط دستگاههای خدمات رسان بدون اخذ استعلام و هماهنگی با این اداره از مدیران دستگاههای اجرایی استان خواست تا به این دو مهم توجه کرده و آنها را مرتفع کنند.

انتهای پیام/غ 

کاهش 45 درصدی مساحت آتش سوزی ها جنگلهای استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.