سازمان حفاظت محیط زیست در هفته‌ای که گذشت؛

تصادفات جاده‌ای عامل اصلی تلفات یوزپلنگ ایرانی/حذف گازهای CFC تنها راه حفظ لایه ازون

مهم‌ترین اخبار سازمان حفاظت محیط زیست در هفته گذشته را با یک کلیک مشاهده کنید.

تصادفات جاده‌ای عامل اصلی تلفات یوزپلنگ ایرانی/حذف گازهای CFC تنها راه حفظ لایه ازونبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان حفاظت محیط زیست در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

 

تصویب پروتکل مونترال برای حفاظت از لایه ازون

 آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در سی امین سالگرد پروتکل مونترال و روز جهانی حفاظت از لایه ازون اظهار داشت: سی امین سالگرد پروتکل مونترال نقطه عطفی برای همه و برای سیاره ما است.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: معاهده پروتکل مونترال فرصت‌های جدید کسب و کار را فراهم می‌کند و تا سال 2050 باعث صرفه جویی بیش از 2 هزار میلیارد دلاری در اقتصاد جهانی می‌شود.

 

ترمیم لایه ازون با گذشت 30 سال از تخریب آن

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توانستیم بعد از گذشت 30 سال این لایه مهم زمین را ترمیم‌ کنیم.

کلانتری با بیان اینکه پروژه حفاظت از لایه ازون را باید یک الگو قرار داد، ادامه داد:اگر به مساله ای نه می‌گویند برای آن باید راه حلی داشته باشیم و این شاید حق محیط زیست نباشد.

 

حذف گازهای CFC تنها راه حفظ لایه ازون

 گری لوییس  نماینده مقیم سازمان ملل در تهران گفت: کشورهای عضو پروتکل مونترال اخیرا در رواندا گرد هم آمدند و برای حذف گازهای CFC به تفاهم رسیدند.

 وی در ادامه افزود: پروتکل مونترال یکی از موفق‌ترین پیمان‌های جهانی در حوزه محیط زیست است. این پروتکل توانسته 100درصد مواد مخرب لایه ازون را کاهش دهد که این باعث ضخیم شدن این لایه شده است و این اتفاق کره زمین را از تشعشعات خورشید حفظ می‌کند.

 

کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست شد

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کاوه مدنی را به عنوان معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد.

 

تدوین برنامه مدیریت جامع 6 گونه در معرض انقراض/ تصادفات جاده‌ای عامل اصلی تلفات یوزپلنگ ایرانی

 خرازیان مقدم مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان محیط زیست ‌گفت: تصادفات و عوامل جاده ای بزرگ‌ترین عامل تلفات یوز است که باید برای حل این مشکل بین دستگاه های مربوطه تعاملی ایجاد شود و وظیفه ما در این باره تعیین نقاط حادثه‌خیز است.

مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: پروژه‌هایی مانند پروژه حفاظت از یوزپلنگ که سازمان حفاظت محیط زیست متولی این پروژه است، به عنوان بازوی معاونت محیط زیست طبیعی عمل می‌کند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار