معاون توسعه و تجارت معاونت علمی گفت: تجاری‌سازی از اهداف معاونت علمی فناوری در حمایت از شرکت‌ دانش‌ بنیان و نخبگان دانشگاهی است. 

بسترسازی کشور برای صادرات محصولات زیست فناوریعلی وطنی معاون توسعه و تجارت معاونت علمی در گفت و گو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: خوشبختانه ایران در حوزه دستاوردهای دانش‌بنیان از رشد و پیشرفت قابل‌توجهی برخوردار است؛ نمایشگاه زیست‌فناوری نشان‌دهنده میزان فعالیت جوانان نخبه دانشگاهی در شرکت‌های دانش‌بنیان برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و تجاری‌سازی محصولات است.

تبدیل علم نخبگان دانشگاهی به ثروت در شرکت های دانش بنیان

وی با بیان اینکه یکی از  اهداف معاونت علمی، حمایت از صاحبان ایده‌های کاربردی است تا این افراد بتوانند با تحقیق و پژوهش علم مورد نیازی را تهیه و آن را به فناوری و خلق ثروت تبدیل کنند، افزود: تجاری‌سازی محصولات نیز  از دیگر اهداف معاونت علمی فناوری در حمایت از شرکت‌ دانش‌ بنیان و نخبگان دانشگاهی است. 

معاون توسعه و تجارت معاونت علمی تاکید کرد: محصولات شرکت های دانش بنیان بر اساس نیازهای کشور در شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شود و بستری را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

وطنی اظهار کرد: کشورهای خارجی زیادی با معاونت علمی فناوری گفتگو داشته‌اند و امیدوارم که هرچه سریعتر موافقت‌نامه همکاری بین ایران و کشورهای مورد نظر صورت بگیرد.

وی یادآور شد:‌ حمایت از بخش خصوصی با هدف ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه بوده و در این بین رسانه‌ها نقشی پررنگ در اطلاع‌رسانی محصولات دانش‌بنیان داخلی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار