پیشگیری از آسیب های اجتماعی مقدم بر درمان است

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی مقدم بر درمان است،گفت:هزینه های پیشگیری ۳۰ درصد هزینه های درمان است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛علی عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی ظهر امروز در همایش سلامت اجتماعی و ضرورت آن در جامعه با تأکید بر جایگاه خانواده گفت:امروز نگاه به حوزه سلامت از جسمی فراتر رفته و ابعاد مختلفی به خود گرفته از جمله سلامت اجتماعی که اهمیت این موضوع و نگاه دور اندیشانه به عنوان پیش نیاز توسعه فرهنگی و اجتماعی در هر کشوری ضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به محورهای همایش سلامت اجتماعی و خانواده،افزود:سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت،سلامت اجتماعی و توانبخشی اجتماعی، سلامت اجتماعی و نشاط اجتماعی و سلامت اجتماعی و نقش سرمایه های اجتماعی در ارتقاء آن از جمله این محورها است.

علی عرب نژاد با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه،حوزه سلامت اجتماعی به خوبی دیده شده است،گفت:سازمان بهزیستی بر حسب وظیفه ذاتی خودش و پیش بینی که در قانون شده برای مداخله در بحران های اجتماعی و ارائه خدمات به گروه های هدف تعیین شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه خدمات این سازمان به خروجی جامعه ای است که در آن زندگی می کنیم،افزود:خروجی چیزی جزء از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها نیست.

وی با تأکید بر اینکه هدف در برنامه ششم توسعه بیشتر در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی است،گفت:امیدواریم قبل از حادث شدن آسیب های اجتماعی آن را مدیریت کنیم.

علی عرب نژاد افزود:باید بحث فرهنگ مسئولیت اجتماعی نهادینه شود تا جامعه به عنوان کارمندان بهزیستی انجام وظیفه کنند تا به اهداف برنامه ششم توسعه دست یابیم

انتهای پیام/غ

پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهم ترین هدف برنامه ششم توسعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار